نواب قائدی سه شنبه ۵ مرداد در جمع خبرنگاران به موارد مختلفی نظیر پروژه تراموای شیراز، سنگفرش خیابانهای مشکین فام و ارم و بزرگراه شهید سلیمانی طرحهایی اشاره کرد که در حوزه عمران و حمل نقل در دست انجام است.
او با بیان این که تراموا به رغم آنکه اتفاق خوبی بود که میتوانست در این دوره شورا رخ بدهد، اما به سرانجام نرسید، افزود: شورای حمل و نقل استان با این پروژه موافقت کرد و قرارداد عملیات اجرایی آن هم بسته شده بود، اما در شورای حمل و نقل کشور هنوز با آن موافقت نشده و به همین دلیل این پروژه متوقف شد.
این عضو شورای شهر شیراز در خصوص علت موافقت نکردن شورای عالی حمل و نقل کشور نیز افزود: یکی از دلایل عدم موافقت شورای حمل و نقل کشور ابتدا کمی تعداد جلسات این شورا به دلیل شیوع کرونا است و علت دیگر بحث تصویب طرح مطالعات جامع حمل و نقل شیراز است و گرنه ما برای اجرای تراموا حتی قرارداد عملیات اجرایی آن راهم بسته بودیم و آماده ساخت آن بودیم.
قائدی همچنین با اشاره به برگزاری ۲۴۰ جلسه و بررسی ۱۰۰ طرح در این کمیسیون و اجرای ۸۰ درصد از ۳۴ طرح اصلی این کمیسیون در این مدت، گفت: یکی از مصوبات مهم ما که در چند روز اخیر به تصویب رسید طرح ایمن سازی پلهای عابر پیاده بود که چند وقتی است با توجه به نابسامانی تبلیغات این پلها آغاز شده است، همچنین علاوه بر ۵ ون ویژه معلولان که قبلا خریداری شده بود ۵ وندیگر نیز هم اکنون در مراحل شماره گذاری است که با اضافه شدن آن به ناوگانحمل و نقل عمومی تعداد ونهای ویژه حمل ونقل معلولان و جانبازان به ده دستگاه افزایش مییابد.
او در خصوص پروژه بزرگراه شهید سلیمانی که قرار بود در این دوره از شورا به ثمر بنشیند، اما به تاخیر افتاده است نیز گفت: به دلیل ضعف در طراحی این پروژه در دو مرحله مجددا بررسی شد، اما ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده امکان افتتاح آن وجود دارد همچنین در خصوص خیابان مشکین فام هم که قرار بود خیابان غذا شود و قد و قواره آن از نظر کوچک بود متاسفانه بنا به دلایلی به این حال و روز افتاد و تاکید شده که مقصران این کار حتما باید پاسخگوی مشکل باشند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز در خصوص پروژه ناتمام خط دوم متروشیراز هم گفت: خط دوم مترو به دلیل دیر رسیدن اوراق با مشکل مواجه شد، اما ریل گذاری و سه ایستگاه آماده است، ولی به دلیل انتخابات روند کار کند شد البته در این بین تاخیر در برخی موارد از جمله جابجایی تاسیسات هم در این زمینه تاثیر گذار بود.
قائدی در خصوص اعتصاب چند روز اخیر رانندگان اتوبوس نیز گفت: در حال حاضر پرداخت مطالبات رانندگان اتوبوس به روز است و هیچ بدهی به رانندگان نداریم، اما مشکل در خصوص بحث جدول هزینهها بود که سازمان بازرسی اعلام کرده که هزینههای مربوط به این جدول باید مورد تایید کارشناسان رسمی دادگستری باشد که این جدول با حضور کارشناسان و نمایندگان رانندگان تهیه شد، اما در برخی اتوبوسها هزینهها منفی شد که باعث اعتراض تعداد کمی از آنها شد که به همین دلیل عدهای دیگری از رانندگان هم ناخواسته وارد این اعتراض شدند، اما با تمهیداتی این مشکلات برطرف شد.
او عنوان کرد: در تعریف پروژهها نگاه ویژهای به طرحهایی داشتیم که تعاملات و کیفیت زندگی شهروندان را ارتقاء دهند اما متاسفانه امروز شرایطی بوجود آمده که مردم نمیتوانند در منزل و فضاهای بسته در کنار یکدیگر باشند که پیاده راههای سلامت با هدف تقویت سرزمدگی و نشاط مردم نقش ارزندهای در این زمینه ایفا میکند.
عضو شورای شهر شیراز در خصوص اعتصاب چند روز اخیر رانندگان اتوبوس برخی از خطوط واحد نیز، گفت: در حال حاضر پرداخت مطالبات رانندگان اتوبوس به روز است و هیچ بدهی به رانندگان نداریم.
انتهای پیام