ضرورت تدوین برنامه ۴ ساله برای مدیریت شهرهای یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تهیه برنامه را از اولویت‌های شهرداران و اعضای شوراهای جدید شهرهای استان عنوان کرد و گفت: تدوین برنامه چهار ساله، ضمن اولویت‌بندی و هدفمند کردن اقدامات و فعالیت‌های شهرداری‌ها باعث شفافیت، کارآمدی، رضایت‌مندی و مصرف بهینه منابع خواهد شد.

«محسن صادقیان» در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد با تاکید بر این مهم به شهرداران شهرهای استان گفت: برنامه ریزی، به معنای ترسیم چشم‌انداز، تدوین اهداف پیشرفت و توسعه، رویارویی همه جانبه با مسائل اساسی شهر، استفاده بهینه و اثربخش از منابع کمیاب و دستیابی به نتایج مناسب برای عموم، جهت توسعه شهرهای استان با عنایت به وضع موجود  است از این رو باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی اظهار کرد:  با توجه به نزدیک شدن به زمان تغییر و تحول شوراهای اسلامی شهرها و همچنین شهرداری های استان لازم است،  قانونمند و با برنامه در تغییر و تحول شهرداریهای حرکت کنیم و در این راستا  شهرداران فعلی باید گزارشی از برنامه‌ها، طرح‌ها و فعالیت های شهرداری را تهیه و به شهرداران بعدی تحویل دهند.

صادقیان تاکید کرد: تهیه تقویم اموال و املاک شهرداری‌ها، تقویم سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده در شهرها  و تقویم بدهی‌ها و مطالبات پیمانکاران شهردای‌ها و همچنین گزارش فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در شهرها  از محل ارزش افزوده نیز از ضرورت و الزاماتی است که شهرداران فعلی باید تا زمان باقی مانده تا تغییر و تحول شهرداری ها انجام دهند.

معاون استاندار همچنین  از برگزاری جلسات آموزشی منتخبان شوراهای اسلامی روستاهای استان خبر داد و افزود: این دوره‌ها به منظور انتظام بخشی، ساماندهی و آموزش شوراهای با برنامه ریزی انجام شده است.

وی گفت: دوره‌های مذکور طی مرداد و شهریور ماه  برای همه اعضای شوراهای منتخب روستاهای استان طبق برنامه اعلامی از دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار می شود.

این مسئول افزود: در این دوره‌ها اعضای شورا با موارد مرتبط با قوانین و مقررات مالی و معاملاتی ، مردمداری و ارتباطات، وظایف و تشکیلات و جایگاه قانونی شوراها، ساخت و ساز و عمران روستایی آشنا می‌شوند تا به وظایف خود آگاهی کامل داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری یزد، صادقیان به قرار گرفتن در آستانه شروع به کار منتخبین شوراهای اسلامی روستا اشاره و اظهار کرد: در این دوره آموزشی علاوه بر وظایف ابلاغی به موضوعاتی همچون انتخاب دهیار و حضور نمایندگان شورا در کمیسیون‌ها و شوراهای فرادست پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400050503079
  • خبرنگار : 50214