ناصر جوکار دوشنبه ۴ مردادماه در اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستانهای فارس بیان کرد: ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش است.
او افزود: به حقیقت باید از دو غدیر سخن گفت، غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیدهای سپری شده است، بطوری که مراد همان حوضچه یا آبگیری است که در دل صحاری عربستان قرار داشته و ۱۴۰۰ سال پیش رویدادی را به خود دیده است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس عنوان کرد: اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است. با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.
جوکار با اشاره به اینکه زنده داشت دکترین غدیر نه یک عمل فرقهای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است، خاطرنشان کرد: نخستین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد.
او اضافه کرد: رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی(ع).
جوکار خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: نباید اجازه داد بند ناف رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگهای اول تاریخ اسلام کنده شود.
او، خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت؛ ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود اما نباید خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد کرد.
جوکار رشد متوازن دو پدیده "دانش" و "بینش" را یاداور شد و گفت: رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب افتادگی بینشی، فقط میتواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص.
انتهای پیام