معاون استاندار:

طرح مطالعات توسعه خوشه گلخانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مطالعاتی برنامه توسعه خوشه محصولات گلخانه ای در استان آغاز شد.

سید حشمت اله صمیمی دوست در نشست کارگروه توسعه اقتصادی استان افزود: ۹۷ طرح گلخانه ای در وسعت ۳۵ هکتار در استان وجود دارد که با اجرای این طرح زمینه سازی برای ایجاد اشتغال، فرآوری محصولات، ارزش افزوده و صادرات فراهم می شود.

وی اظهار کرد: با ظرفیت هایی که در حوزه گلخانه ای در استان داریم می خواهیم روی آنها برنامه های توسعه ای صورت گیرد تا با عملیاتی کردن آنها از نظر کمیت و کیفیت به شرایط مطلوب تری دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تلاش برای رشد صادرات محصولات در استان تاکید و خاطرنشان کرد: با توسعه کشت گلخانه ای و توسعه محصولات خوشه گلخانه ای در تمام فصول سال تداوم کار و تولید محصول وجود دارد.

صمیمی دوست فرآیند پیاده سازی و توسعه خوشه گلخانه ها را با مشارکت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های اقتصادی و مرتبط در استان ضروری بیان کرد و تصریح کرد: تاکنون۱۳خوشه کسب و کار بین دستگاه‌های اجرایی شناسایی و مطالعات امکان سنجی پنج خوشه نیز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: فرآیند پیاده سازی و توسعه خوشه محصولات گلخانه ای در استان با راهبری مشاور و یا عامل توسعه CDA بین سه تا پنج سال انجام می شود.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برنامه های پشتیبانی و حمایتی برای عملیاتی و اجرای این طرح بعد از تصویب در شورای راهبری خوشه، مرکب از نمایندگان ناظر فنی، کارگزار و نهادهای متولی و تشکل های بخش خصوصی انجام می شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400042921337
  • خبرنگار : 50223