انهدام باند سارقان هواکش‌رو پس از سرقت از ۷۰ مغازه

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سه نفر سارقانی که با ورود از دریچه کولر و هواکش و ... اقدام به سرقت از اماکن تجاری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اوایل امسال بود که چندین پرونده با موضوع سرقت از مغازه به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و گرچه نوع مغازه ها متفاوت مواردی چون موبایل فروشی، فروشگاه لوازم پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، خواروبار فروشی، سوپر مارکت و ... را شامل می‌شد و محل وقوع آن نیز در یک محله نبود اما شیوه و سبک سارقان یکسان بود. 

وی با بیان اینکه تشابه شیوه سرقت‌ها شک کارآگاهان را به سمت انجام آن از سوی افرادی یکسان برد، گفت: در تمام پرونده‌ها بررسی های اولیه نشان از این داشت سارقان از منافذ کوچکی در پشت تابلوها، بالای کرکره و یا دریچه‌های کولر و هواکش ها وارد فروشگاه ها شده و با کمترین خسارتی و تخریب، اموال با ارزش نظیر لپ‌تاپ، وجه نقد، تلفن همراه، دسته چک، ادکلن و ... را به سرقت و متواری شده‌اند. 

لطفی با اشاره به بکارگیری شیوه  و شگردهای پلیسی برای دستگیری متهمان گفت: سرانجام ماموران در تحقیقات خود هویت یکی سارقان را کشف و مخفیگاه او را نیز شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی وی در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. همچنین در بازرسی از محل دستگیری این متهم تعدادی اقلام سرقتی شامل چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، دسته چک و ... نیز کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفـت: این فرد که دارای جثه ریزی بود اعتراف کرد که با دو نفر دیگر اقدام به تشکیل باندی سه نفره کرده بودند. که هویت این افراد نیز مشخص و آنان هم در دو عملیات جداگانه در اسلامشهر و کرج دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند. 

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به سرقت از ۷۰ مغازه با همین شیوه و شگرد در استان های تهران و البرز اعتراف کردند، اظهارکرد: تاکنون نزدیک به ۶۰ تن ازمالباختگان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند وبه زودی دیگر مالباختگان نیز شناسایی خواهند شد. 

لطفی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم با همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400042417682
  • خبرنگار : 71431