فرماندار بم:

وضعیت شهرستان بم نگران کننده است/ برگزاری هر تجمعی، ممنوع

فرماندار بم گفت: با اعلام وضعیت قرمز در شهرستان و سیر صعودی ابتلا و بستری های کرونایی و با توجه به محدودیت امکانات درمانی و خستگی کادر درمان، شرایط کرونایی شهرستان بم نگران کننده است.

"هادی شهسوارپور" امروز ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از تلاش همه دستگاه‌ها و همراهی مردم با ستاد کرونای شهرستان بم اظهار کرد: براساس آخرین رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت و سیر صعودی ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به این ویروس در روزهای اخیر، همانگونه که پیش بینی می‌شد شهرستان بم  در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی افزود: همچنان سیر صعودی ابتلاء و بستری موارد کرونایی در شهرستان ادامه دارد و با توجه به محدودیت امکانات درمانی در شهرستان، خستگی کادر درمان و بهداشت که بیش از یک سال با فداکاری در حال کمک به بیماران هستند و سهمگین‌تر بودن شرایط کرونایی، وضعیت بم بسیار نگران کننده است.

شهسوارپور تصریح کرد: ازجمله مواردی که در شرایط کنونی به مدیریت کنترل شیوع کرونا کمک می‌کند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، عروسی و عزاست که همه باید به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که واکسیناسیون عمومی انجام نشده تنها راه مقابله با این ویروس رعایت موازین بهداشتی و تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها در وضعیت قرمز است تا شرایط اندکی بهبود یابد.

فرماندار بم گفت: همه در برابر سلامت مردم مسئول هستند و شرکت های خصوصی و عمومی باید همکاری لازم را در حفظ سلامت جامعه داشته و مسئولان و حاکمیت باید از ابزارهای قانونی برای اجرایی شدن شرایط و ضوابط حاکم بر وضعیت قرمز کرونایی در سطح شهرستان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط قرمز کرونایی سه گروه شغلی دو، سه و چهار باید به طور کامل تعطیل باشند و نظارت‌ها به خصوص بر گروه‌های شغلی یک تشدید شود، افزود: باید دستگاه‌های مرتبط با تشدید نظارت‌ها و برپایی گشت‌های مشترک در سطح بازار بر گروه‌های شغلی نظارت کامل داشته باشند و هر جا نیاز است از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

شهسوارپور ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی و تولید محتوا توسط افراد نخبه و گروه‌های مرجع در شهرستان انجام شود و مردم را به رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک دعوت کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه تجمع و برگزاری مراسم در باغ ویلاهای شهرستان ممنوع است و چنانچه گزارش شود برخورد قانونی می کنیم، افزود: برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در شهرستان تعطیل است و تمام تلاش‌ها باید در پیشگیری از ابتلاء به کرونا باشد تا روال ابتلاء به ویروس سیر کاهشی یابد.

فرماندار بم اظهار کرد: در یک هفته گذشته ۱۶۱ نفر بیماری کرونایی بستری در بیمارستان پاستور بم داشتیم و به تفکیک شهرستان های شرقی  بم با ۱۱۰ نفر، نرماشیر ۲۹ نفر، فهرج ۱۸ نفر و ریگان پنج نفر بیمار داشتند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز ستاد کرونای استان کرمان واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال مورد موافقت گرفت، افزود: با توجه به پیشنهاد استاندار در جلسه و به علت سیر صعودی بیماری کرونا در جنوب و شرق استان، احتمالاً از سه شنبه هفته جاری شهرهای شرقی و جنوبی تعطیل شوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400041913626
  • خبرنگار : 50187