نکاتی در مورد آگاولیندا و مرجان گل درشت

گیاهانی مانند آگاولیندا و مرجان گل درشت از جمله گیاهان آپارتمانی هستند که در عین سازگاری با محیط، لازم است برخی نکات در نگهداری آنها رعایت شود. هر گیاهی از حیث دما و شرایط محیطی حتی نوع خاک و زمان های آبیاری، شرایط نگهداری خاص خود را دارند که با توجه به این موارد می توانید گیاهی سرزنده داشته باشید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام باغ فدک، آگاولیندا یکی از گیاهان آپارتمانی با دوام است. این گیاه در شرایط سخت به خوبی سازگاری دارد و به دلیل مقاوم بودنش برای زیبا سازی فضا و طراحی دکوراسیون داخلی، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آگاولیندا برگ های لطیفی دارد اما در اطراف برگ ها، خارهای ریزی می بینید البته این خارها برای دستان شما در هنگام نگهداری، خطرناک نیستند. این گیاه ساقه ندارد و جزو گیاهان گلدار محسوب می شود اگر ساقه ای در میان گلدان در حال رشد مشاهده کردید یعنی گلدهی در حال شروع شدن است و به زودی گل تان متولد خواهد شد. همانطور که اشاره شد، آگاولیندا گیاه مقاومی است و احتیاجی به آبیاری روزانه ندارد. هر زمان که خاکش خشک شد در حدود هر ده روز یکبار آبیاری کافیست. این گیاه را با توجه به شرایط محیط تان در باغچه هم می توانید نگهداری کنید که با توجه به شرایط باغچه و میزان رطوبت خاک هر پانزده روز یکبار آبیاری شود. میزان املاح خاک معمولی برایش کافیست و اگر رشد نرمالی دارد، احتیاجی به کود دهی ندارد زیرا اگر مازاد بر نیاز، به آن کود داده شود منجر به خشک شدن آگاولیندای شما می گردد. به نور کافی و هوای آفتابی احتیاج دارد اگر احساس کردید سرعت رشد گیاه تان کم شده است، به جای پر نورتری منتقلش کنید.

شرایط خرید مرجان گل درشت

مرجان گل رشت احتیاج به آبیاری هر روزه ندارد اما شرایط نگهداری آن متفاوت است. این گیاه یکی از گیاهان گلدار و زیباست که در آپارتمان نیز قابل نگهداری می‌باشد اما می توان گفت یکی از حساس ترین گلدان های منزل شما خواهد بود. رطوبت خاک گلدان باید متعادل باشد اگر مقدار آب داخل گلدان زیاد باشد، منجر به پوسیدگی گیاه خواهد شد و اگر خاک بیش از اندازه خشک بماند گیاه از بین می‌رود. پس حتما در زمان آبیاری دقت داشته باشید از آب با دمای محیط (آب ولرم) استفاده کنید و زمانی که سطح خاک تا دو سانتی متر خشک شده باشد، آبیاری را شروع نمایید. در روزهای سرد دو یا سه بار در هفته آب‌دهی کافیست. این گیاه به هوای گرم و مرطوب علاقه زیادی دارد اما به دلیل اینکه محیط مرطوب شرایط رشد قارچ ها را در اطرافش سازگار می کند، توصیه ما این است که در زیر گلدانی مرجان گل درشت آب بریزید تا رطوبت مناسبی به گیاه برسد. مرجان گل درشت بسیار نور دوست است در فصل های سرد سال می توانید آن را در معرض مستقیم آفتاب قرار دهید اما در فصل های گرم، از آفتاب ظهر حتما دور بماند. ولی نکته قابل توجه این است که هر روز به حداقل شش ساعت نور مستقیم احتیاج دارد. اگر احساس کردید رنگ گلبرگ ها کمرنگ شده اند و برگ ها در حال ریزش هستند، نشان دهنده ناکافی بودن نور است پس جای گلدان را جابجا کنید. خاک مناسب این گیاه نیز، مخلوط خاک برگ و خاک معمولی و کوکوپیت است که کمک می کند آبهای اضافه به سرعت از انتهای گلدان خارج شود و گلی شاداب و باطراوت داشته باشید. برای خرید آگاولیندا و مرجان گل درشت با گلباغ فدک همراه باشید تا با قیمتی مناسب بتوانید آنها را تهیه کنید.

مرجان گل درشت

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400041913184
  • خبرنگار : 30054