درخواست ائتلاف مسیحیان فلسطین برای تجدیدنظر بایدن در سیاست آمریکا در قبال حماس

ائتلاف مسیحی -فلسطینی در آمریکا از دولت بایدن خواست، در سیاست آمریکا در قبال جنبش حماس تجدید نظر کرده و این جنبش را از لیست سازمان‌های "تروریستی" خارج کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، این ائتلاف در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور بر لزوم تجدید نظر دولت آمریکا در سیاست خود در قبال حماس و نیز حمایت از انتخابات شفاف با مشارکت حماس و رای گیری در قدس شرقی تاکید کرد.

الکس عواد، رئیس ائتلاف درمورد دلیل ارسال پیام به شخص بایدن گفت، رسانه‌های آمریکایی بارها در جریان پوشش دهی حوادث محله الشیخ جراح، مسجدالاقصی و حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، حماس را سازمانی "تروریستی" خواندند تا پاسخ نابرابر رژیم صهیونیستی به رفتارهای حماس را در ذهن تعدادی از آمریکایی‌ها توجیه کنند.

ائتلاف مسیحی فلسطینی در پیام خود به بایدن نوشتند: ما معتقدیم که تروریستی خواندن حماس ، حقیقت پیچیده تری را پنهان می‌کند و آن اینکه حماس بازتاب و نتیجه وضعیت موجود غیرقابل تحمل و ناعادلانه در این سرزمین است.

در ادامه این پیام آمده است، پس از پیروزی حماس در انتخاباتی که  با حمایت جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور و با نظارت مرکز کارتر برگزار شد، آمریکا حمایتش را از روند دموکراتیک برداشت و کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کرد و از حمایت از دولت جدید فلسطین سر باز زد.

ائتلاف مذکور در این پیام اعلام کرد، حماس اکثر خدمات روزانه را برای بیش از دو میلیون ساکن غزه فراهم کرده است و علاوه بر آن جمعی از فلسطینیان حماس را حمایت می‌کنند زیرا آنها دستاورد قابل توجهی از حکومت فتح و اقدامات این جنبش ندیدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400041913090
  • خبرنگار : 71592