در راستای کاهش مصرف برق؛

استاندار مرکزی پیشنهاد کرد: تعطیلی تابستانه صنایع از شنبه آغاز شود

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه قطع برق شبکه خانگی سبب ایجاد مشکل در منابع آبی نیز می‌شود در نتیجه باید تا حد امکان از قطعی برق شبکه خانگی جلوگیری کرد.

سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه ۱۶ تیر در جلسه کارگروه گذر از پیک برق ۱۴۰۰ اظهار کرد: تا حد امکان باید برق خانگی را حفظ کرد چراکه قطعی برق سبب شده منابع آبی شهرها و روستاها دچار مشکل شود. البته به هیچ عنوان راضی به خاموشی صنعت نیستیم، اما در واقع شرایط سخت است.

وی افزود: پایداری برق خانگی در کاهش فشارهای اجتماعی و قطع آب شرب برخی مناطق شهری و روستایی موثر است، صنایع سیمان و فولاد استان بر اساس تصمیم ملی باید امروز ۹۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند و تنها با ۱۰ درصد بار فعالیت کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: کمبود برق در کشور موقتی و فصلی نیست و ادامه خواهد داشت، در زمستان این مشکل به سبب رساندن سوخت به نیروگاه مضاعف خواهد شد، این روند به سبب رشد مصرف برق و عدم افزایش ظرفیت تولید ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از تحمیل محدودیت به صنابع ناراحت هستیم، اما باید امروز در مصرف خانگی کاهش قطع را شاهد باشیم بیان کرد: شرکت آلومینیوم‌ باید مصرف خود را تا چند ساعت آینده از ۵۰ مگاوات به ۱۰۰ مگاوات کاهش دهد. از صنایع و مردم به سبب کسری برق و قطع آب عذرخواهی می کنیم و تقاضا داریم مشترکین صرفه جویی را که کلید عبور از بحران است در دستور کار قرار دهند.

استاندار مرکزی ادامه داد: صنایع استان می توانند به جهت افزایش تولید و جلوگیری از خسارت به تجهیزات، ساعت کاری خود را به ساعت غیر از پیک خانگی تغییر دهند. می‌طلبد تعطیلی تابستانه صنایع استان نیز از شنبه آغاز شود، تلاش ما بر این است که بتوانیم کمترین خاموشی را در مصارف خانگی داشته باشیم.

آقازاده با تاکید بر اینکه نظارت بر مصرف برق ادارات باید مورد توجه باشد اضافه کرد: استفاده از برق اضطراری باید مورد توجه برخی دستگاه ها بویژه بانک‌ها باشد و نباید به برق سراسری وابسته باشند. عمل به برنامه در شرایط بحران سخت است اما باید تلاش کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در زمستان احتمال مصرف سوخت مایع برای نیروگاه شازند وجود دارد، سال گذشته فیلتراسیون این شرکت مصوب شده که باید در اسرع وقت اقدامات اولیه برای مقابله با الودگی هوا و ایجاد فیلتراسیون صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست تاکید کرد: شرکت ها و اداراتی که مصرف برق بالایی دارند باید شناسایی شوند، سه هفته پیش رو شرایط سختی است و نیاز است تعطیلات تابستانه صنایع در این سه هفته برنامه ریزی شود.

بهروز اکرمی بیان کرد: ۶۰ مگاوات مصرف روزانه برق در استان مرکزی مربوط به ادارات است و باید ادارات متخلف در بخش مصرف برق استان معرفی و برق این این ادارات بدون تعارف قطع شود.

وی اضافه کرد: روشن بودن تابلوی ادارات در تمام شبانه روز جای تاسف دارد که در این راستا جهت مدیریت مصرف برق و عبور از بحران انتظار می رود که همه با جدیت پای کار آیند. مشترکین پرمصرف باید شناسایی شوند.

اکرمی بیان کرد: اگر خاموشی مشترکین با برنامه ریزی انجام شود تنش اجتماعی ایجاد نخواهد شد، جدول خاموشی ها باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

وی افزود: مصرف مجاز برق استان ۱۲۴۹ مگاوات و مصرف استان حدود ۱۷۰۰ مگاوات است که حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ مگاوات کسری برق را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنبتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: سقف مصرف صنایع فولادی و سیمانی ۱۰ درصد و سایر صنایع از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ تنها ۵۰ درصد است که البته شرکت آلومینیوم از این سقف مستثنی است، همچنبن صنایعی که امکان تغییر شیفت به شیفت شب را دارند، ساعت کاری خود را به ساعاتی غیر از ساعت پیک تغییر دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز گفت: در زمینه کشف ماینرها در استان اقدامات خوبی انجام شده و این روند باید همچنان با جدیت ادامه داشته باشد.

سعید فرخی بیان کرد: برنامه ریزی برای خاموشی های استان باید با اطلاع رسانی انجام شود، کاهش تولید و افزایش مصرف سبب شد روز گذشته روز سختی باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در این نشست افزود: شرایط شکننده ای در وضعیت برق کشور وجود دارد و در روزهای آینده نیز افزایش دما در پیش است. پیک ‌مصرف برق حداقل تا ۱۵ مرداد امسال ادامه خواهد داشت.

فرهاد شبیهی بیان کرد: طبق مصوبه شورای امنیت ملی در روز گذشته صنایع فولادی و سیمانی کشور تا اطلاع ثانوی باید بار مصرفی را تا ۹۰ درصد کاهش دهند. با توجه به بدمصرفی در کسبه و بانک‌ها، این گروه ها باید همکاری خوبی را در این خصوص داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطفه ای باختر افزود: استان مرکزی پایتخت صنعتی ایران است و می طلبد صنایع در زمینه مدیریت مصرف برق همکاری بیشتری را بیش از گذشته داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400041611432
  • خبرنگار : 50204