یک مسئول خبر داد:

صرفه جویی ۵.۵ میلیون متر مکعبی آب با پرکردن چاه‌های غیر مجاز در خراسان جنوبی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: ۵.۵ میلیون متر مکعب آب با مسدود کردن هزار و ۴۶ چاه غیر مجاز از سال ۸۵ در خراسان جنوبی صرفه جویی شد.

سعید پورجعفر، امروز سه شنبه ۱۵ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، از منابع آبی در استان بازدید می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به خصوص در مورد منابع آبی غیرمجاز ابتدا اخطاریه‌های لازم صادر و پس از اخذ حکم قضایی و مراحل قانونی نسبت به پر و مسلوب المنفعه نمودن این چاه‌ها اقدام می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی، تعداد چاه‌های غیر مجاز پرشده در استان را از ابتدای امسال ۱۲ حلقه عنوان کرد که منجر به جلوگیری از برداشت ۲۱ هزار متر مکعب آب شده است.

وی افزود: در خراسان جنوبی تاکنون هیچ چاه غیر مجاز عمیقی مشاهده نشده و چاه‌های غیرمجاز موجود با عمق حداکثر ۲۰ متر و با دبی بسیار پایین هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: باتوجه به اینکه شناسایی بسیاری از چاه‌های غیرمجاز براساس گزارش‌های مردمی است از هم استانی‌ها خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه بهره برداری غیر مجاز از منابع آبی مراتب را به معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان و یا به امورات منابع آب شهرستان‌ها اعلام کنند.

پورجعفر بیان کرد: با توجه به خشکسالی شدید امسال از هم استانی‌ها خواهشمندیم در مصرف آب به خصوص بخش کشاورزی که ۸۸ درصد مصرف آب استان را دارد صرفه جویی و با استفاده از کشت‌های کم آب بر و اجرای شبکه‌های آبیاری نوین به مدیریت مصرف آب در این بخش کمک کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400041510640
  • خبرنگار :