جزئیاتی از برگزاری جشنواره‌ ملی کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره‌ در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در مشهد برگزار می‌شود و تا آبان امسال ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در مشهد، اظهار کرد: جشنواره‌ کتابخوانی رضوی زیر مجموعه‌ جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا(ع) است. امسال یازدهمین دوره‌ این جشنواره‌ ملی برگزاری می‌شود و مردم استان خراسان رضوی می‌توانند همانند سال‌های گذشته در گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال و یک گروه هم به صورت خانوادگی، در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم خراسان رضوی در سه دوره‌ گذشته جشنواره‌ کتابخوانی رضوی رتبه‌ نخست کشوری را در کسب کرده‌اند.

سبزیان تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از چند بعد حائز اهمیت است که بعد نخست آن درگیر کردن عموم مردم با کتابخوانی و دیگری آشنایی و شناخت بیشتر سیره ائمه اطهار(ع) است. این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ معصومین(ع) به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) از طریق انتشار گسترده‌ این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فعالیت می‌کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به وجود ۶ عنوان کتاب و همچنین بخش حضرت مهدی(عج) در این جشنواره، تصریح کرد: در بخش کودک کتاب زندگی امام رضا(ع) نوشته سیدمحمد مهاجرانی توسط نشر کتابک و مجموعه «۱۴ معصوم؛ امام زمان(ع) نوشته زهرا عبدی نشر جمکران معرفی شده است و همچنین دو کتاب با عنوان «برای ضامن آهو» و «۵۵ پرسش و پاسخ درباره‌ امام رضا(ع) و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری‌ابهری از به‌نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» نوشته فریبا کلهر از نشر قدیانی به عنوان منابع بخش نوجوان انتخاب شده‌اند. دو کتاب «چشمه‌های بهشت؛ گزیده عیون» نوشته محمدهادی زاهدی از به نشر و «پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی؛ مهدویت (دوران ظهور)» نوشته رحیم کارگر از نشر معارف به عنوان منابع جوان و بزرگسال است.

سبزیان گفت: در این دوره علاوه بر قالب‌های گذشته همچون چهار گزینه‌ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک بخش شعرگویی ویژه بزرگسالان و نوجوانان و قصه‌گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با جشنواره را هم داریم.

وی افزود: فایل کتاب‌ها در پایگاه جشنواره به آدرس www.samakpl.ir قابل دسترسی است، ضمن اینکه منابع مکتوب نیز در کتابخانه های سراسر استان موجود است و شرکت‌کنندگان می‌توانند نسخه‌های فیزیکی کتاب‌ها را تهیه و در مسابقه شرکت کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400041409870
  • خبرنگار :