کشمکش ترامپ با ژنرال میلی بر سر واکنش به اعتراضات نژادپرستی

جزئیات کتاب جدیدی نشان می‌دهد، دونالد ترامپ و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سال گذشته میلادی بر سر نحوه واکنش به اعتراضات نژادپرستی بر سر یکدیگر داد و فریاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش‌ها دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بحثی جنجالی درباره نحوه مدیریت اعتراضات به بی‌عدالتی نژادی داشته‌اند که در تابستان ۲۰۲۰ مشخص شد.

این گفته‌ها از کتاب "مایکل بندر"، نویسنده وال استریت ژورنال تحت عنوان "صادقانه، ما در این انتخابات پیروز شدیم" است.  

براساس این گزارش، در زمانی که ترامپ قصد داشت از "قانون قیام" استفاده کند، قانونی که به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد نیروی گارد ملی و نظامیان آمریکایی را تحت شرایط خاصی مستقر کند، او می‌خواست ژنرال میلی را مسوول کمپینی برای مقابله با اعتراضات ضد خشونت پلیس و نژادپرستی کند.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از این کتاب آورده است: در اتاق وضعیت، ویلیام بار (دادستان کل)، ژنرال میلی و مارک اسپر (وزیر دفاع) حضور دارند و ترامپ ادعایی درباره خشونت مطرح کرد و با بیان اینکه میلی را "مسوول" کرده، باعث شد زنگ هشدار برای مقام‌ها به صدا درآید. در خفا، میلی درباره این مسوولیت با ترامپ برخورد داشت. او یک مشاور بود و نه یک فرمانده. اما همین هم برای ترامپ کافی بود.

ترامپ با فریاد به ژنرال میلی گفت "گفتم شما مسوول هستی!" و میل هم با فریاد پاسخ داد "خب من مسوول نیستم!" این رئیس جمهوری پیشین آمریکا که عصبانی شده بود، گفت "تو لعنتی نمی‌تونی اینطوری با من حرف بزنی!" بعد میلی رو به بقیه گفت "خدایا. اتاق پر از وکیل است. میشود کسی درباره وظایف حقوقی من به او اطلاعات دهد؟" ویلیام بار در ادامه صحبت او گفت: حق با اوست آقای رئیس جمهور. ژنرال درست میگوید.

براساس گزارش آکسیوس، نظر این رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره آن اتفاق اینگونه نیست. ترامپ به یکی از مشاورانش گفته است که این بحث و جدل هرگز رخ نداده است.

آکسیوس به نقل از ترامپ گزارش داد: این اخبار جعلی است. چنین اتفاقی هرگز رخ نداد. من طرفدار ژنرال میلی نیستم اما من هرگز با او بحث نکردم و کل این مساله نادرست است. او هرگز حاضر جوابی نکرد. مایکل بندر هرگز درباره آن از من سوالی نپرسید و این کاملا اخبار جعلی است.

این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ظاهرا بعدا گفته بود که اگر ژنرال میلی سر او فریاد کشیده بود، قطعا به دست ترامپ اخراج می‌شد.

نویسنده وال استریت ژورنال اما از گزارش خود دفاع کرده و گفت: این برخورد از سوی چندین مقام دولتی ارشد حین چند صد ساعت مصاحبه تایید شد.

دونالد ترامپ به تازگی هم در جمع هوادارانش از برخی ژنرال‌ها بابت دفاع از آموزش نژادپرستی در ارتش انتقاد کرد که به گفته بسیاری، انتقادی صریح به ژنرال میلی بوده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400040805418
  • خبرنگار : 71402

برچسب‌ها