سقوط آزاد از هواپیما و اسکای دایوینگ در ایران را چگونه شروع کنم؟!

خبر خوب برای عاشقان پرواز و هیجان این است که انجام پرش از هواپیما از ارتفاع چهار کیلومتری و سقوط آزاد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بتازگی در ایران فراهم شده و همه می‌توانند هم آموزش ببینند و هم یک بار بصورت تفریحی به همراه مربی آن را تجربه کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سایت نقدی پری، کلاس های آموزش اسکای دایوینگ ایران، در تهران برگزار شده اما پرش از هواپیما در فرودگاه رامسر صورت می گیرد.

سقوط آزاد و چتربازی از هواپیما در رامسر

اولین بار تیر ماه سال ۱۳۹۷ بود که برنامه سقوط آزاد و چتربازی توسط تیم شرکت افلاک و استاد نقدی پری در شهر رامسر برگزار شد. فرودگاه این شهر بدلیل توریستی بودن منطقه و همچنین منظره بسیار زیبای آن از آسمان، مکان بسیار مناسبی برای پرواز و به خصوص پرش با چتر از ارتفاع می باشد. پس از بیرون پریدن با چتر شما در یک قاب مناظری از کوه، دریا و جنگل را همزمان خواهید دید و البته هیجان و آدرنالین سقوط آزاد هم به اینها اضافه شده و تجربه بی نظیری را برای شما می سازد.

رامسر بهشت پرواز و سقوط آزاد است

اما خبر خوب اینکه جشنواره آموزشی تفریحی سقوط آزاد در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در رامسر برگزار گردید و مقرر شد از این پس هر ۶ تا ۸ هفته این برنامه ها تکرار شوند.

فیلم گوشه ای از جشنواره چتربازی و سقوط آزاد رامسر را ببینید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

آکادمی پرواز

مدرسه پرواز استاد مهدی نقدی پری این امکان را برای علاقمندان به ورزش های هوایی از قبیل چتربازی، سقوط آزاد، وینگسوت (لباس بال دار) و پاراگلایدر فراهم نموده تا بتوانند بسادگی در داخل کشور فعالیت نمایند. تمامی استانداردهای این باشگاه چتربازی بین المللی بوده و بر اساس متد انجمن چتربازی آمریکا پیاده شده است.

ثبت نام برای اسکای دایوینگ

همه  خانم ها و آقایان ۱۸ تا ۵۵ سال با شرایط بدنی و سلامتی کاملا معمولی می توانند در کلاس های آموزش اسکای دایوینگ یا همان چتربازی شرکت نمایند. افراد پس از حدود یک هفته تعلیم و تمرین قادر خواهند بود به تنهایی از هواپیما در ارتفاع بسیار زیاد بیرون پریده  و پس از انجام سقوط آزادی در حدود ۶۰  ثانیه چتر خود را باز نمایند.

پس از آن چهار تا شش دقیقه طول می کشد تا با چتر ارتفاع خود را کاسته و در فرودگاه رامسر فرود بیایند. لازم به ذکر است طی دوره آموزشی چتر و دیگر تجهیزات لازم در اختیار شاگردان قرار گرفته و نیاز به خرید هیچ وسیله ای نیست.

پس از پایان دوره نیز افراد می توانند با هزینه ۳۰۰ هزار تومانی برای هر پرش چتر اجاره نمایند و حتما لازم نیست خریدی صورت بگیرد.

برای ثبت نام دوره چتربازی و اسکای دایوینگ به وبسایت رسمی مدرسه مراجعه فرمایید و یا در گوگل نام استاد مهدی نقدی پری را سرچ کنید تا اطلاعت بسیار زیادی درباره حسن عملکرد و سابقه او بدست آورید.

ثبت نام برای سقوط آزاد تفریحی با مربی در رامسر

شاید خیلی از خانم ها و آقایان تمایل به تجربه سقوط آزاد از هواپیما  دارند ولی بنا به هر دلیلی امکان آموزش دیدن در آنها نیست. این قبیل علاقمندان می توانند در کنار تیم ما یک بار بصورت تفریحی و بدون نیاز به آموزش، متصل به مربی حرفه ای از هواپیما بیرون پریده و سقوط آزاد را انجام دهند.

کل زمانی که از شما می گیرد حدود یک ساعت است. برای ثبت نام سقوط آزاد دو نفره تفریحی به همراه مربی کافیست بصورت آنلاین در وبسایت باشگاه استاد نقدی پری اقدام نموده و زمان پرش خود را در رامسر تعیین نمایید.

روش های آموزش اسکای دایوینگ در ایران

غیر نظامیان آقا و خانم در ایران به دو روش، آموزش سقوط آزاد می بینند:

۱- روش قدیمی بند دار. تعلیم این روش از قبل از انقلاب در ایران آغاز شد اما امروزه در دنیا منسوخ شده و استفاده نمی شود و یا فقط برای آموزش گروهی نظامیان از آن بهره می گیرند. در این روش باید از همان ابتدا به تنهایی بیرون بپرید و مربی شما را از داخل هواپیما فقط مشاهده می کند و زمان سقوط آزاد چندانی هم بدلیل ارتفاع کم ندارید.

۲- روش جدید AFF که پیشرفته ترین و به روزترین متد آموزشی بوده و فرد به همراه دو مربی حرفه ای از ارتفاع بسیار زیاد از هواپیما بیرون می پرد. در طی سقوط آزاد مربی ها هم در کنار شما سقوط می کنند و از امنیت و عملکرد صحیح شما مطمئن می شوند.

ما در آکادمی پرواز استاد نقدی پری، فقط از روش AFF استفاده کرده و آموزش بند دار یا استاتیک لاین را برای همیشه کنار گذاشته ایم. همچنین خود استاد نیز مربی AFF انجمن چتربازی آمریکا می باشند.

تفاوت چتر پاراگلایدر با چتر سقوط آزاد

خیلی از مردم پرواز با پاراگلایدر و پرش از هواپیما را شبیه به هم می دانند در صورتی که این دو هم از نظر مهارت ها و هم از نظر تجهیزات و چتر کاملا متفاوت هستند. چتر پاراگلایدر بسیار بزرگ بوده و با شکل بیضی منحنی دار همیشه باید بصورت باز و پهن شده از روی ارتفاعی مانند کوه با آن به پرواز درآمد و هیچ گونه سقوطی در پاراگلایدینگ وجود ندارد.

در صورتی که چتر سقوط آزاد شاید به اندازه نصف چتر پاراگلایدر باشد و بصورت بسته بندی شده درون کوله ای مخصوص به نام ریگ در اختیار چترباز قرار می گیرد. این چتر، مستطیلی و تخت بوده و  با قرار گرفتن در جریان باد به سرعت باز شده و موجب پرواز برای فرود می گردد.

آیا پیش نیاز سقوط آزاد از هواپیما یادگیری پاراگلایدر است؟

پاسخ به این سوال به طور مشخص، خیر است. درست است که در پرواز با پاراگلایدر و همچنین در سقوط آزاد از هواپیما هر دو از چتر استفاده می شود ولی تجهیزات و مهارت های مورد نیاز این ورزش بسیار متفاوت هستند. ناگفته نماند افرادی که دارای تجربه خوب برای استفاده و پرواز با بال پاراگلایدر هستند خیلی سریعتر و راحت تر ورزش اسکای دایوینگ را می آموزند ولی پیش نیازی وجود ندارد.

چقدر زمان می برد تا در چتربازی حرفه‌ای شوم؟

شروع آموزش تا پایان آن و در نهایت سولو شدن شما بین ۷ تا ۱۰ روز کامل زمان نیاز دارد و بعد از آن به خود شما بستگی دارد که چقدر وقت برای خود بگذارید. ما در اکادمی پرواز استاد نقدی پری هر ۶ تا ۸ هفته برنامه پرش برگزار خواهیم کرد و شما می توانید بین ۶ تا ۱۰ بار در روز از ارتفاع ۴ کیلومتری در فرودگاه رامسر در کنار تیم ما پرش داشته باشید. برای شروع پرواز با وینگسوت یا همان لباس بالدار باید  حداقل دارای تجربه ۲۰۰ بار پرش سقوط آزاد باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400040503261
  • خبرنگار : 30054