مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد:

اضافه شدن ۱۴۶ هزار هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از اضافه شدن ۱۴۶ هزار هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۳۱۳ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در لرستان وجود دارد که شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و اثرطبیعی و ملی هستند و این میزان ۱۰.۶ درصد مساحت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تا دو سه ماه گذشته کل مناطق تحت مدیریت ۱۶۷ هزار هکتار بوده و با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به استعداد و پتانسیل‌هایی که در استان به لحاظ گونه‌های گیاهی و جانوری وجود دارد موفق شدیم ۹۰ درصد به کل مناطق تحت مدیریت استان اضافه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: این مناطق تحت مدیریت شامل قالی‌کوه الیگودرز، شاداب‌کوه، سفید کوه خرم‌آباد، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا، اشترانکوه، اثر طبیعی و ملی غار ماهی کور و وژن‌آب (زیستگاه سمندر) هستند.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: در این استان ۳۶۸گونه جانوری وجود دارد که تعداد زیادی از آنها اندمیک هستند که معروفترین آنها سمندر، سه گونه ماهی کور و چند گونه جکو نیز توسطیکی از همیاران محیط زیست ثبت جهانی شده است.

وی اضافه کرد: وجود ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان نشان از پتانسیل بالای این استان دارد که به خاطر تنوع آب و هوایی این دیار ایجاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان یادآور شد: تمام مساحت استان نظیر مناطق تحت مدیریت و سایر مناطق را تحت پوشش قرار دادیم تا از شکار و صید جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400040502880
  • خبرنگار : 50177