تأمین ویتامین‌های مورد نیاز پوست با کرم‌های حاوی گیاهان دارویی

کرم‌های گیاهی، کرم‌هایی هستند که حاوی گیاهان دارویی بوده و علاوه بر این که مضررات کرم‌های شیمیایی را ندارند، حاوی ویتامین‌های مختلف بوده و برای بازسازی، طراوت و شادابی پوست نیز مفید هستند.

به گزارش ایسنا،به نقل از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، استفاده از گیاهان و عصاره‌های گیاهی یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای بازسازی و جوان‌سازی پوست است. کرم‌های گیاهی ارزان‌تر از کرم‌های شیمیایی و نسبت به سایر کرم‌ها، بدون عوارض هستند. همچنین حاوی ویتامین‌های مورد نیاز پوست بوده و برای بازسازی، طراوت و شادابی پوست نیز مفید هستند.

(کرم) آلوئه‌ورا دارای خواصی مانند تحریک‌کنندگی پوست، التیام‌بخشی، ضدقارچ، ضدباکتری، خنک‌کننده و طراوت‌زا، مرطـوب کننده‌ای منحصربه‌فرد، محافظت در مقابل اثر تابش آفتاب و اشعه ماوراء بنفش برخوردار است. این نوع کرم برای درمان ترک‌های پوستی و خشکی پوست، بهبود اگزمای دور چشم و برای پوست‌های بـسیار حساس مفید بوده و سبب ترمیم بافت پوست می‌شود. (کرم) آووکادو جهت جلوگیری از چروک پوست، کاهش آسیب ناشی التهاب پوست، حفاظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مفید است.

ضدعفونی‌کننده، تسکین‌دهنده درد و خارش نیز از خواص اکالیپتوس است و اسانس آن، یک ترکیب ضدالتهابی، ضدقارچ، ضدباکتری ضعیف و ضدویروس محسوب می‌شود.

زیتون نیز دارای ویتامین A و E بوده و دارای خواص آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب، التیام‌بخش، مرطـوب‌کننده و ضدخارش بوده و اثر زیادی بر روی سوختگی‌های پوستی دارد. همچنین از پوست در برابر نورآفتاب و اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

آویشن، تقویت‌کننده و ضدعفونی‌کننده‌ای است که در فرآورده‌هـای مناسب پوست چرب مورد استفاده قرار می‌گیرد. آویشن شیرازی، حنا، سیر و بومادران، فرآورده‌های گیاهی مؤثر بر سالک هستند.

عصاره کنگر فرنگی نیز منبع آنتی‌اکسیدان است که در تهیه انواع لوسیون، کرم و ماسک برای تقویت پوست، جلـوگیری از بروز چروک و حفظ زیبایی و لطافت پوست به کار می‌رود. همچنین اثرات بازدارنده کنگر فرنگی بر تشکیل تومورهای پوستی ناشی از فیتواسترول‌های گیاه در موش مشاهده شده است. پیاز سوسن سفید نیز از بروز چروک (پوستی) جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400040502873
  • خبرنگار : 71452