به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت جوان پردازش، سازمان و شرکت هایی هم که به تازگی قصد راه اندازی مرکز تلفنی دارند، در صورت شناخت درست از مزایا و امکانات این تکنولوژی جدید، به طور قطع به جرگه گسترده خریداران مرکز تلفن تحت شبکه خواهند پیوست.
مراکز تلفن پرظرفیت دارای تعداد کاربران بیشتری هستند و به طبع به همین دلیل می توانند تعداد تماس همزمان بیشتری را ایجاد و مدیریت نمایند. مرکز تلفن می تواند به عنوان بخشی از ابزار ارتباط با بیرون از سازمان نظیر ایمیل مورد استفاده قرار بگیرد . مثلا در سازمان های دولتی می تواند پلی برای ارتباط با دیگر سازمان ها و یا ارباب رجوع باشد. محبوبیت مراکز تلفن در جوامع امروزی به طور فزآینده ای در حال افزایش است چرا که بسیاری از شرکتها و سازمان های دولتی به متمرکز نمودن خدمات و پشتیبانی مشتریان و ارباب رجوع روی آورده اند.
مرکز تلفن یک راهحل جامع برای یکپارچهسازی، بهبود، تسریع و خودکارسازی ارتباطات یک سازمان در سطوح مختلف میباشد.
گذشته ی مرکز تلفن
در گذشته استفاده از مراکز تلفنی سوئیچ مدار، رایج بود. این سیستم ها که از ابتدا به منظور برپایی ارتباطات صوتی طراحی شده بودند، تنها وظیفه انتقال صوت را داشتند که این کار را به خوبی انجام می دادند اما پاسخگوی سایر سرویس های مورد نیاز نبودند. سرویس هایی از قبیل صندوق صوتی، پست الکترونیک، تبادل پیام فوری، ارتباط تصویری، کنفرانس ویدیویی و صوتی، دریافت و ارسال فکس، دریافت و ارسال SMS و ... به عنوان بخشی از امکانات در یک سیستم ارتباطی جامع به شمار می روند.
این تکنولوژی، مراکز تلفن سنتی (PABX) را نیز متحول نموده و مراکز تلفن تحت شبکه یا IP-PBX ها جایگزین آن ها شده اند.
بنابر نیازهای هر شرکتی، مراکز تلفن امکان دریافت تماسها و یا برقراری تماس های خارجی را دارند. برخی از این مراکز بیشتر بر تماسهای ورودی تمرکز دارند مانند بانکی که شماره دسترسی رایگان را در اختیار مشتریان قرار می دهد.
امکانات و ویژگی های مراکز تلفن تحت شبکه چیست؟
· مسیریابی و توزیع پیشرفته تماسها
· مانیتورینگ صف ها، تماس های ورودی، کاربران رجیستر شده در مرکز تلفن
· مدیریت کاربران شامل کاربران مدیر و راهبر سیستم با سطوح دسترسی مختلف
· گزارشگیری پیشرفته از مکالمات ضبط شده و تماس ها
· دفترچه تلفن جهت ذخیره مخاطبین
· ضبط مکالمات ورودی و خروجی به مرکز تلفن و تماس های داخلی به داخلی مشترکین
· صندوق صوتی جهت دریافت پیغام های مخاطبین در زمان های غیر فعال بودن مشترکین مرکز تلفن
· فکس مجازی که می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های کاغذ و نگهداری پرینتر ها باشد
· ایجاد محدودیت های زمانی تماس
· IVR (اصطلاحا همان تلفن گویا)
· امکان برقراری کنفرانس تلفنی و تماس ویدئویی
· ارتباط با سیستمهای ثالث مثل سیستم اتوماسیون
· امکان اتصال کاربران آنالوگ وIP به صورت همزمان و یا مجزا
· توسعه آسان به ظرفیت های بالاتر فقط با خرید لایسنس مشترک بیشتر
· امکان ایجاد سامانه افزونه (Redundancy ) به منظور داشتن دو سرور فعال به صورت همزمان
· سامانه بیلینگ پیشرفته به منظور محاسبه هزینه مکالمات
· قابلیت پیاده سازی به صورت سیستم توزیع شده جغرافیایی برای اتصال شعب و مراکز مختلف
· امکان اتصال به سامانه های ارسال و دریافت پیامک
· امکان اتصال به سیستم های پیجینگ تحت شبکه (PoIP)
برای خرید یک مرکز تلفن می بایست به چند نکته توجه کنیم :
· قیمت
· امکانات
· کارایی و اطمینان از عملکرد
· پشتیبانی و خدمات پس از فروش
به چه دلیل باید از تولید کنندگان مرکز تلفن ایرانی حمایت کنیم؟
مر کز تلفن های ایرانی طراحی و ساخته شده توسط متخصصان ایرانی می باشند که می تواند تمامی امکانات مورد نیاز شما برای یک مرکز تلفن مدرن را بر آورده سازند. با خرید مرکز تلفن ایرانی از توسعه کسب و کار فرزندان ایران زمین حمایت خواهید کرد. افرادی که تلاش کردند تا در زمان تحریم، چرخی مورد نیاز در ساختار مورد نیاز کشور را به حرکت دربیاورند. حمایت شما از مرکز تلفن تولید شده در ایران باعث خواهد شد تا متخصصین این امر با دلگرمی بیشتری در راستای فتح قله های سخت و یا غیر ممکن در تولید قدم بردارند.
انتهای رپرتاژ آگهی