به گزارش ایسنا، بنابر اعلام افراک، می توانید مطابق نوع هدف تبلیغاتی تان از یک یا ترکیبی از چند نوع تبلیغات گوگل استفاده کنید. اصلیترین هدف در بازاریابی دیجیتال این است که برند و محصول خود را به بهترین شکل معرفی کنید. با افراک همراه باشید تا انواع تبلیغات در گوگل ادز را به صورت کامل شناسایی کنید.
تبلیغات جستوجو
این روش تبلیغاتی، مختص بازاریابی دیجیتال و حرفهای در سایتهای جستوجو است. در مدت زمان کوتاهی با استفاده از بازاریابی موتور جستوجو میتوان به نتیجه رسید. برای این روش به چند کلمه کلیدی، توضیحات و عنوان نیازمندید. تنها باید برای خود یک اکانت کاربری ایجاد کنید و با هدف گذاری و ساخت کمپینهای تبلیغاتی موردنظرتان، به معرفی و تبلیغ محصول و خدمات خود بپردازید. در این روش تبلیغ در گوگل شما برای هر کلیک کاربران هزینهای را به گوگل پرداخت خواهید کرد، باید بدانید که اگر کلمات کلیدی خاص و بیشتری وارد کنید، تعداد زیادی از افرادی که روی آگهی شما کلیک می کنند، برای خرید وارد سایت شما میشوند.
تبلیغات بنری یا نمایشی
یکی دیگر از انواع تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات بنری است. با استفاده از این کمپین به طیف گستردهای از مخاطبان دسترسی خواهید داشت حتی اوقاتی که کاربران به دنبال محصول و خدمات نیستند. کمپین شبکه نمایشی، برندهای مختلف را تقویت کرده و به تبلیغ کنندگان اجازه میدهد تا نظر مشتریان هدف را جلب کند. بنابراین این کمپین، ابزار مناسبی جهت دستیابی به مشتریانی است که ممکن است به محصول شما علاقه دارند. بزرگترین شبکه برای تبلیغات نمایشی یا بنری متعلق به گوگل ادز است، که به ازای هر کلیک یا هر نمایش ( CPMوCPC ) هزینهی آن را از حساب شما کم میکند. این هزینه برای کسب و کارهای مختلف، متفاوت است.
تبلیغات ویدیویی
این کمپین دارای قالبهای متنوعی جهت تبلیغات ویدئویی است که میتوان برای تبلیغات ویدئویی کوتاه و بلند از آن استفاده کرد. در کمپین ویدئویی این امکان وجود دارد که مخاطب بتواند بعد از گذشت ۵ ثانیه تبلیغ را رد کرده و از مشاهده تمام آن تبلیغ انصراف دهد. علاوه بر این، قابلیت دیگری در این نوع کمپین وجود دارد که میتوان تنها یک عکس از ویدئو یا یک تبلیغ متنی را به مخاطب نمایش داد؛ در این حالت به مخاطب این اختیار داده میشود که اگر مایل به تماشای کامل تبلیغ است روی آن کلیک کند و یا از آن رد میشود. طبق تحقیقات انجام شده، مردم به تماشا کردن فیلم علاقه بیشتری دارند تا خواندن متن، استفاده از ویدیو در تبلیغات، رنک سئوی شما را افزایش میدهد. به همین دلیل بهتر است که انواع تبلیغات اینترنتی را در تبلیغات خود به کار ببرید.
تبلیغات اپلیکیشنی
کمپین اپلیکیشن نوعی کمپین خودکار است. زمانی که درخواست هدف کمپین، بودجه و پیشنهاد را ارسال کردید، گوگل ادز به طور خودکار تبلیغات شما را تولید میکند و آنها را بهینه میکند. با گذشت زمان، گوگل ادز یادآور می شود که کدام ترکیبها بهترین نتایج را به همراه دارد و آنها را نسبت به دیگران در اولویت قرار میدهد با پیشرفت گوشیهای هوشمند در سالهای اخیر ظاهر شده است، تبلیغات اپلیکیشنی است. تعداد اپلیکیشنهایی که توسط سیستم عامل های IOS و اندروید پشتیبانی میشود، افزایش یافته است. در اینجا نیز گوگل ادز از جمله بزرگترین پلتفرمها و برنامههایی است که امکان تبلیغات اپلیکیشنی را برای شما فراهم کرده است.
تبلیغات فروشگاهی
از دیگر کمپینهای گوگل ادوردز، کمپین فروشگاهی است که برای فروش آنلاین محصولات از آن استفاده میکنند. با استفاده از این نوع کمپین میتوان مشتریان بیشتری را جذب کرد. استفاده از این تبلیغات میتواند بازارهای محلی و حتی بازارهای بین المللی را هدف قرار داد و فروش جهانی و بدون مرز را برای کسبوکار شما به ارمغان آورد. استفاده از این بستر جذاب، برای فروش کالا عالی است. اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل تحریماتی که برای ایرانیان توسط گوگل اعمال شده امکان استفاده از آن وجود ندارد. بنابراین بهتر است سایر کمپینها را در اولویت قرار دهید.
سخن پایانی ـ انواع تبلیغات در گوگل ادز
براساس نوع کسبوکارتان باید تبلیغ مناسب را انتخاب کنید. کارشناسان افراک به صورت رایگان پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه انواع تبلیغات گوگل و انتخاب تبلیغ مناسب هستند.
انتهای رپرتاژ آگهی