خراسان رضوی پرفروش‌ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان پرفروش ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰شناخته شد.

افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد ماه همزمان با سراسرکشور، در خراسان رضوی آغاز شد و با توجه به تمدید صورت گرفته این طرح تا ۲۵خرداد ماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: در بهارانه ۱۴۰۰،  ۱۱۲ کتابفروشی از سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد ۸۴ کتاب‌فروشی مربوط به مرکز و ۲۸ کتاب‌فروشی مربوط به شهرستان‌های استان بود که در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹ افزایش ۶۵ درصدی با مشارکت  ۴۴ کتاب‌فروشی را شاهد بودیم.

تحفه‌گر عنوان کرد: اعتبار استان ۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال بود که از این مبلغ  ۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۴۰ ریال آن مصرف شد و در مقایسه با بهارانه ۹۹، مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال معادل ۸۹ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کل فروش  در طرح بهارانه ۱۴۰۰ را ۲۵ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۶۱ ریال بیان و اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزارجلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت که این رقم در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۸۳ ریال معادل ۱۰۸ درصد افزایش داشته است. مقایسه طرح بهارانه ۹۹ و ۱۴۰۰ بیانگر استقبال بی‌نظیر مردم فرهیخته، فرهنگ‌مدار وعلاقمند به کتاب خراسان رضوی از طرح‌های فصلی فروش کتاب است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تحفه‌گر گفت: ۸۶۹ کتاب‌فروشی در سراسر کشور در بهارانه ۱۴۰۰ شرکت کردند و کل فروش کشور بیش از ۲۲۰میلیارد ریال بود. سهم فروش خراسان رضوی ۱۳درصد کل فروش کشور است و بعد از تهران پرفروش‌ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده است.

وی ضمن تشکر از حمایت عموم مردم از صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم کتاب به‌ عنوان میراثی ماندگار و عنصری رشد آفرین و روشنگر و رسانه‌ای پایدار در پهنه زندگی تک تک افراد جامعه نمایان و در سبد خرید فرهنگی خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400032619566
  • خبرنگار : 50247