در راستای اجرای طرح نماد؛

شناسایی بیش از ۳۶۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات رفتاری در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری از اجرای طرح نماد به‌منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در استان خبر داد و گفت: بیش از ۳۶۰۰ دانش‌آموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی در قالب این طرح در استان شناسایی شده است.

فرحناز قائدامینی ۲۴ خردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌ موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس استان در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر طرح نماد به‌صورت پایلوت و به‌ طور کامل در شهرستان سامان و منطقه لاران در حال اجرا بوده و سایر مدارس استان نیز بخش‌هایی از این طرح را با دسترسی  به سامانه طرح نماد اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح نماد کامل در سه مرحله غربالگری سریع، نشانه محور و اورژانسی انجام می‌شود و دانش‌آموزان دارای مشکلات رفتاری و اجتماعی شناسایی می‌شوند، تصریح کرد:پس از غربالگری، مدیران و مشاوران مدارس مشکلات رفتاری و اجتماعی دانش‌آموزان را در این سامانه ثبت می‌کنند تا در مرحله بعدی این دانش‌آموزان به مشاوران ارجاع داده شوند، سپس مداخلات درمانی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز امور مددکاری برقرار خواهد شد و دانش‌آموزان جهت اقدامات حمایتی به سایر دستگاه‌های همکار طرح معرفی شوند.

قائدامینی با بیان اینکه اجرای طرح نماد در چهارمحال و بختیاری از سال تحصیلی ۹۸-۹۷ آغاز شد و شهرستان سامان و منطقه لاران مجریان اولیه این طرح در استان هستند، بیان کرد: استانداری، دادگستری، اداره‌کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر در اجرای این طرح با آموزش وپرورش مشارکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۶۰۰ نفر دانش‌آموز دارای مشکلات رفتاری و اجتماع شناسایی شدند که بیش از ۱۹۰۰ نفر به هسته‌های مشاوره ارجاع شدند و در نهایت تعدادی از این دانش‌آموزان به نهادهای همکار طرح در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400032417450
  • خبرنگار :