امام جمعه همدان مطرح کرد

درمان دردهای اجتماعی حضور مردم است نه بعضی از وعده‌ها!

امام ‌جمعه همدان با بیان اینکه درمان دردهای اجتماعی حضور مردم است نه بعضی از وعده‌ها، گفت: امروز جامعه ما در عرصه انتخابات به افرادی نیاز دارد که عملشان درمان باشد نه وعده‌هایشان.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر همدان، با بیان اینکه کاندیداها، اعضای ستاد و طرفداران آنها را به تقوای سیاسی دعوت می‌کنم، افزود: رعایت اخلاق سیاسی جزء مسائل ضروری برای کسانی است که می‌خواهند در عرصه انتخابات ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه کسی که اخلاق سیاسی را رعایت نکند صلاحیت شرعی برای مسئولیت پذیری ندارد، یادآور شد: در سال ۳۵ هجری جامعه اسلامی دچار مشکلات فراوانی در حوزه‌های اخلاقی، مدیریتی، سیاسی و فرهنگی بود که باعث قیام مردم و کشته شدن خلیفه سوم که در ظاهر جایگزین پیغمبر بود، شد. 

شعبانی‌موثقی ادامه داد: در دورانی که اوج مشکلات در جامعه اسلامی وجود داشت، مردم قیام کردند و امام علی(ع) به خلافت رسید هرچند می دانست مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه به سادگی حل نمی‌شود اما مردم آن زمان درست تشخیص دادند که برای حل کردن مشکلات باید نفسِ تازه‌ای در جامعه اسلامی ایجاد شود. 

امام جمعه همدان اضافه کرد: اگر مردم تشخیص دهند مشکلاتی وجود دارد راه حلش این نیست که بایستند بلکه راه حل انتخاب دولت قوی، مقتدر، انقلابی و معتقد به آرمان‌های انقلابی است. 

شعبانی‌موثقی مطرح کرد: اگر دولتی بخواهد موفق باشد و بتواند مشکلات را حل کند نیازمند به حضور مردم است و حرف حضرت علی(ع) این است که مشکلات و معضلات اجتماعی بدون حضور و همراهی مردم قابل حل نیست بنابراین مردم باید پای کار باشند تا مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما با مشکلاتی مثل مشکلات معیشتی، اقتصادی و ضعف مدیریتی مواجه است، تأکید کرد: این مشکلات بدون همراهی مردم قابل حل نیست و درمان دردهای اجتماعی حضور مردم است نه بعضی از وعده‌ها. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: بعضی از افراد وقتی صحبت می‌کنند طوری وعده می‌دهند که گویی اگر مسئولیت را در دست بگیرند همه مشکلات را حل می‌کنند اما وقتی وارد عرصه می‌شوند تبدیل به یک درد اجتماعی می‌شوند.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: بعضی‌ها وقتی حرف می‌زنند مانند رعد و برق سر و صدای زیادی راه می‌اندازند اما در میدان عمل هیچ سرزمین خشکی را آباد نمی‌کنند. امروز جامعه ما در عرصه انتخابات به کسی نیاز به افرادی دارد که عملشان درمان باشد نه وعده‌هایشان. 

وی بیان کرد: آنچه می‌تواند وحدت را در جامعه اسلامی ایجاد و باعث ایجاد یک دولت قوی شود که بتواند مشکلات را حل کند و امنیت را در مقابل دشمنان تأمین کند حضور مردم است.  

امام جمعه همدان تصریح کرد: مشارکت حداکثری در مسئله امنیت دخالت دارد و دشمن نباید در کشور احساس برتری کند تا امنیت کشور پایین بیاید.  

شعبانی‌موثقی اظهار کرد: کاندیداها توجه کنند کسی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده و مردم را به حضور دعوت می‌کند اول باید از خود شروع کند و به اسلام تعهد داشته باشد.  

وی در گلایه خطاب به بعضی از کاندیداها گفت: کاندیداها در اظهارنظرهای خود نسبت به مسائل اسلامی احتیاط کنند، وقتی پای مسائل اسلامی در میان است به سادگی اظهارنظر نکنند چراکه این اظهارنظرها برای رأی جمع کردن شایسته نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان به نقل از حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر گفت: به هر کسی می‌خواهید رأی دهید کارنامه و تجربه و گذشته او را ببینید و امتحانش کنید که امتحان خود را در عرصه‌های مختلف به نظام پس داده باشد، به خاطر انگیزه‌های شخصی و بدون مشورت و بدون آزمایش به کسی رأی ندهید. 

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه مردم به خاطر تمایلات شخصی رأی ندهد، خاطرنشان کرد: امانت را باید به اهلش سپرد و مراد از امانت مسئولیت است و مسئولیت امانت الهی است بنابراین نمی‌شود مسئولیت را به هر کسی داد. 

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات امروز جامعه رأی ندادن نیست، تصریح کرد: اگر کاندیدایی نگاه فرهنگی و تبلیغ دین اسلام نداشته باشد نمی‌توان به او رأی داد و مسائل فرهنگی و اقتصادی اولویت اصلی مردم است و کسی اصلح است که برنامه اقتصادی داشته باشد اما نباید نسبت به مسائل فرهنگی هم بی‌توجه باشد. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم کسانی را انتخاب کنند که اهل تجربه باشند، گفت: در انتخابات شورای شهر مردم به کسانی رأی دهند که سلامت اقتصادی بالایی داشنه باشند چراکه شورای شهر ارتباط مستقیمی با مدیریت شهری دارد.

شعبانی‌موثقی در پایان یادآور شد: امروز دشمن به مردم می‌گوید در انتخابات شرکت نکنند اما ملت ایران ملت مستقلی است و در مقابل دشمن منفعل عمل نخواهد کرد و تابع رسانه‌های دشمن نیست.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032115087
  • خبرنگار :