رئیسی در گفت‌وگو با مردم آذربایجان شرقی:

مصمم هستیم که شرایط موجود را تغییر دهیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مصمم هستیم که شرایط موجود را تغییر دهیم و رسیدن به این هدف ، دیر و دور نیست و ما به کمک مردم حتما ساختارهای اقتصادی کشور را اصلاح و فاصله طبقاتی را کمتر خواهیم کرد.

سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در برنامه تبلیغاتی در شبکه سهند اظهار کرد: امروز سفره مردم کوچک و کوچک تر شده و تلاش خواهیم کرد تا سفره های مردم گسترده شود. امروز شرایط اقتصادی کشور طوری رقم خورده است که گوشت و مرغ به کالای لوکس تبدیل شده و بسیاری از مردم توانایی خرید آنها را ندارند.

وی با بیان اینکه بنده هرگز به دنبال قدرت نبوده و نیستم، افزود:  بنده در مقام رئیس دستگاه قضا در جایگاه مطالبه گری بودم اما در طول یک سال گذشته خیل درخواست‌های مردم از گوشه گوشه کشورمان موجب شد تا قدم در این راه بگذارم چون درد مردم را حس و درک می کنم و در این راه افتراها و تهمت ها و دروغ‌ها را به جان می خرم.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح ساز و کار اقتصادی را برای کشور ضروری دانسته و جلوی اقتصاد غیر مولد را با قدرت خواهیم گرفت،اظهار کرد: این کار به مدد الهی انجام شدنی است و اجرای آن نیاز به مدیران قوی و انقلابی دارد.

 رئیسی در خصوص استان آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: این استان دروازه تجارت ایران با روسیه و منطقه قفقاز و از آن جا با اروپا بوده و سومین صادرکننده محصولات متنوع کشورمان محسوب می شود ولی فضای کسب و کار در آذربایجان شرقی اصلا مناسب نیست و باید تلاش کنیم این فضا بهبود یابد.

وی با بیان اینکه برنامه کاری دولت بنده بهبود فضای کسب و کار در این استان مستعد است، گفت:  امروز شاهد فقر، بیکاری و نابرابری در این استان هستیم و این معضل اصلا قابل تحمل نیست.

 وی اظهار کرد: چرا استانی مانند آذربایجان شرقی با این همه ظرفیت در حوزه کشاورزی، صنعت و تولید انواع شیرینی جات فضای کسب و کار مناسبی ندارد؟ چرا فاصله طبقاتی در این استان اینقدر آزار دهنده است؟ 

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفر سال گذشته خود به این استان، گفت: در ابتدای سفرم به تبریز به مجموعه ماشین سازی رفتم و شاهد صحنه های بدی در این کارخانه مهم بودم . وقتی این کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کردند، فرد خریدار بدون هیچ گونه سواد و آورده و اهلیتی با استفاده از تسهیلات میلیاردی بانکها کارخانه را خرید و کارگران را بیکار و کارخانه را راکد کرده بود ولی پس از ورود دستگاه قضائی به این پروندهگ دستگاه‌های کارخانه ماشین سازی به راه افتاد و تولید از سر گرفته شد که موجب خوشحالی مردم و مسئولان استان شد.

وی افزود: سال گذشته 32 واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان با کمک همکاران دادگستری به چرخه تولید بازگشتند که این نشان دهنده این واقعیت است که ما می توانیم.

وی تاکید کرد: ما در دولتمان خرید گندم را از گندمکاران تضمین خواهیم کرد تا وابسته واردات گندم نباشیم . چند بار در سالهای اخیر جشن خودکفایی گندم در ایران برگزار شد ؟ پس چرا باز هم به واردات گندم از خارج محتاج شده ایم؟

رئیسی، آذربایجان را مهد دلیران و علما و مجاهدان و شهدای محراب و سرداران شهید دانست و گفت: آذربایجان مرزبان شرف و غیرت ایران بوده و نقش بسیار مهمی در حفظ استقلال کشورمان ایفا کرده است.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم اظهار کرد: اگر به هر دلیلی از مسئولان و مدیران ناراحت و گلایه مند هستید از صندوق رای قهر نکنید و با حضور پرشور خود در انتخابات 28 اسفند موجب ایجاد تحول اساسی در کشور شوید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400031914130
  • خبرنگار : 50016