اسکندر پاسالار در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: درخواست صدور شناسنامه برای افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده یا نیاز به تعویض دارد حداکثر تا ۱۵ روز قبل از برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه پذیرفته میشد که این زمان تا امروز تمدید شده بود.
وی بیان کرد: تا کنون ۲ هزار و ۵۸۶ شناسنامه در استان بوشهر صادر شده که از این تعداد یک هزار و ۸۵۴ مورد تعویضی و ۷۳۲ مورد المثنی بوده است.
مدیرکل ثبت احوال بوشهر تصریح کرد: به منظور ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، ثبت احوال استان بوشهر با آمادگی کامل خدمات هویتی، شناسنامهای و کارت هوشمند ملی به شهروندان را ارائه داده است.
پاسالار تاکید کرد: با توجه به حجم بالای درخواستهای المثنی و تعویضی، افرادی که شناسنامه آنها برای شرکت در انتخابات مشکلی ندارد و فقط به دنبال تبدیل به شناسنامه الکترونیکی قصد تعویض دارند، درخواست خود را به بعد از انتخابات موکول کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برای شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه، داشتن شماره ملی یا کارت هوشمند ملی نیز ضروری است، افرادی که کارت هوشمند ملی آنها صادر شده نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند و این کار را به روز انتخابات موکول نکنند.
انتهای پیام