مانور آمریکا - استرالیا امسال در مقیاس کوچکتر برگزار می‌شود

یک افسر ارشد نظامی استرالیا گفت: تمرین بزرگ نظامی مشترک آمریکا و استرالیا امسال با وجود نگرانی‌ها از پاندمی کرونا برگزار خواهد شد اما در مقیاسی کوچکتر.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانورهای"Talisman Saber" هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و سمبل کلیدی ائتلاف دو کشور شمرده می‌شود، این مانور قرار است از ژوئیه آغاز شود اما گفته شده نصف اندازه معمول خواهد بود و تعداد نیروهای آمریکایی که قرار است وارد استرالیا شوند محدود خواهد بود.   

دیوید جانسون، دریادار دوم ارتش استرالیا گفت که حدود ۱۷۰۰۰ پرسنل در این تمرین شرکت می‌کنند و ۲۰۰۰ نیروی خارجی وارد استرالیا می‌شوند و ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

وی در جلسه استماع سنا گفت: "امسال نیروهای خارجی کمتری در خاک استرالیا خواهند بود. اما همه کسانی که وارد خاک استرالیا می‌شوند باید مراحل قرنطینه را طی کنند."

استرالیا عمدتا با انتقال محلی ویروس کرونا مواجه بوده است و در ۱۸ ماه گذشته تعداد بازدیدکنندگان خارجی بسیار محدود شده است. هم مقامات نظامی استرالیا و هم آمریکا مشتاق دیدن این رزمایش بودند، به ویژه وقتی استرالیا تحت فشارهای مداوم دیپلماتیک چین قرار گرفت. برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که بیشتر نیروهای خارجی را برای مدت زمان مانور در خارج از کشور نگه داشته شوند. این مانور همچنین شامل پرسنلی از کانادا، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند و انگلیس است. در سال ۲۰۱۹ ، این تمرین شامل ۳۴۰۰۰ نفر پرسنل اغلب استرالیایی و آمریکایی بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400031108383
  • خبرنگار : 90057