فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

مرزبانی باید به تجهیزات نوین مجهز شود/ امنیت کامل در مرزها

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از سال گذشته هوشمندسازی نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: چاره‌ای جز این نیست که نیروی انتظامی و در کنار آنها مرزبانی که کار سخت پلیسی را انجام می‌دهد و در چرخه دفاعی کشور اثرگذار است، نیز بایستی به تجهیزات نوین روز مجهز شود.

سردار احمدعلی گودرزی امروز ۱۱ خردادماه، در مراسم جشن دانش آموختگی کارکنان مرزبانی در مرکز علوم و فنون مرزبانی ناجای مشهد، اظهار کرد: امروز طی بازدیدی که از پاسگاهای مرزی تایباد داشتم، شور وشعف زیادی را در میان مرزبانان دیدم. مرزبانان غیوری که برای ایجاد امنیت پایدار کشور سر از پا نمی‌شناسند. امروز امنیت مرزهای کشور به لطف خدا و رهبری فرمانده معظم کل قوا و عزیزان ما در نیرو انتظامی، خاصه مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، پایدار و توسعه یافته است و هیچ تهدیدی در مرزهای کشور دیده نمی‌شود.

وی افزود: مرزبانان سینه‌های ستبر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و از حدود و ثغور مرزهای عزت و شرف کشورمان مرزداری و مرزبانی می‌کنند. مرزنشینان و مردم بزرگوار نیز همواره پشتیبان مرزبانان و کمک حال ما هستند. در یکسال و اندی که از شیوع این بیماری منحوس می‌گذرد، همکاران ما به منظور اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا مواسات و همدلی را به معنی واقعی در حاشیه مرزهای کشور به مرحله اجرا گذاشته‌اند که جای قدردانی دارد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ضمن بیان اینکه به منظور ارتقاء توان عملیاتی از مرکز آموزش ثامن‌الائمه مرزبانی که یکی از مراکز مهم و اثرگذار در تامین امنیت مرزها و مرکز آموزش درجه‌داری مرزبانی است بازدیدی داشته‌ایم، گفت: امروز تعدادی از جوانان عزیز ما درجه گرفتند و انشالله این ترفیع برای  آنها مبارک باشد. قطعا در کوتاهترین زمان ممکن برای امنیت کشور و امنیت انتخاباتی به واحدهای خود تقسیم می‌شوند و در دستور کار قرار می‌گیرد که به نیروی انتظامی در زمان انتخابات کمک کنند و امیدواریم مرزها را نیز بیش از گذشته مستحکم کنند.

وی در خصوص اقدامات لازم درخصوص هوشمندسازی در مرزها، گفت: فرمانده محترم نیروی انتظامی سردار اشتری از سال گذشته هوشمندسازی نیروی انتظامی را در دستور کار و جزو اولویت‌های خود قرار داده است.  چاره‌ای جز این نیست که نیروی انتظامی و در کنار آنها مرزبانی که کار سخت پلیسی را انجام می‌دهد و در چرخه دفاعی کشور اثرگذار است، نیز بایستی به تجهیزات نوین روز مجهز شود.

گودرزی افزود: اولویت مرزبانی بعد از ارتقاء توان عملیاتی و مهارت‌افزایی که در دستور کار است، استفاده از سیستم‌های الکترونیکی، اپتیکی، راداری، پهبادی، هلی‌شات و کواد کوپتر و... که می‌تواند در پایش تصویری مرزها، ما و رزمندگان را یاری دهد. مکان‌هایی که خلأهای مرزی وجود دارد را می‌توانیم با این دوربین‌ها و سیستم‌های الکترونیکی پوشش دهیم. این موارد در امینت پایدار مرزها اثرگذار است و استفاده از آنها در اولویت ما است. دولت محترم نیز در گذشته کمک کرده است و انشالله امسال نیز اعتبارات مناسبی را ستاد کل نیروهای مسلح و دولت مصوب و محقق کنند. استفاده از امکانات الکترونیکی و اپتیکی، اتفاق بسیار خوب و مبارکی است که در مرزهای کشور رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمام دوربین‌ها و سیستم‌های الکترونیکی که مورد استفاده قرار می‌گیرند و اوتوماسیون اداری و لایه‌های ارتباطی مطمئنی که ایجاد می‌شود، همه با دستان توانمند جوانان این مرزوبوم و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه شده است. این ظرفیت‌ها از داخل کشور تهیه می‌شود و این باعث افتخار کشور ما است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400031108361
  • خبرنگار : 50435