اخذ سند کاداستر برای 8 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی استان سمنان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اخذ سند کاداستر برای 8 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی در این استان خبر داد.

حمیدرضا عبدوس 10خردادماه اظهار کرد: کل اراضی استان پهناور سمنان بالغ بر 9 میلیون و 368 هزار هکتار است که این اداره کل تاکنون توانسته برای حدود هشت میلیون از اراضی ملی و دولتی موجود در استان سند مالکیت اخذ کند.

وی اخذ این اسناد مالکیت را راهکاری موثر برای صیانت از حقوق ملی و دولتی دانست و افزود: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی اصلاح نقشه‌های سنواتی توام با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی است.

این مدیر مسوول گفت: از کل مساحت استان سمنان 9میلیون و 368هزار هکتاری حدود 8میلیون هکتار در سامانه کاداستر اسناد تثبیت شده است و حدود 5میلیون و 700هزار هکتار سند تک برگی با هماهنگی اداره ثبت اسناد واملاک سند تک برگی صادر شده است .

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تمجید از همکاری دستگاه‌های مختلف در بسترسازی برای اخذ سند مالکیت برای این اراضی خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان درخصوص اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) اراضی ملی و دولتی در سطح استان همکاری و تعامل بسیار خوبی داشتند.

عبدوس در همین راستا از امضای قرارداد بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد و تصریح کرد: این دو دستگاه به منظور بررسی روند اجرایی قراردادهای اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی که در سال 1399 به امضا رسیده برنامه‌ریزی خوبی داشتند به طوری که نشست های تخصصی هفتگی با حضور مدیران کل و کارشناسان مربوطه هر دو اداره کل و با حضور نمایندگان شرکت های مهندسین مشاورین طرف قرارداد در این یک ساله برگزار می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: با توجه به اینکه قسمت اعظم پلاک های قراردادهای منعقده در سال  1399 نهایی شده است، درخصوص مسائل و مشکلات باقیمانده پلاک ها به‌خصوص در محدوده شهرستان دامغان نشست‌هایی با حضور مسوولان و کارشناسان برگزار می‌شود تا کاداستر پلاک های تعیین‌شده تا پایان سال مالی و مطابق برنامه زمان‌بندی نهایی شود.

 انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400031007812
  • خبرنگار :