به گزارش ایسنا، قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان طی سالهای گذشته همواره با وعدههای زمانی و دلاری مختلف مواجه شده و از کشوری به کشور دیگر و از سالی به سال دیگر موکول میشد اما همچنان با پیشرفت بسیار کمی ادامه دارد و این میزان پیشرفت حدود پنج درصد از سوی متولیان این پروژه اعلام شده است.
چند روز پیش، اقبال شاکری -نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی - در این باره به ایسنا گفت: در جلسه این هفته کمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان که مدت های طولانی در کش و قوس بوده و با افت و خیزهای زیادی مواجه شده است، بحث شد. نهایتا کمیسیون این طرح را فاقد توجیهات لازم برای ادامه کار دانست و با ادامه اجرای این طرح مخالفت کرد. به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که باید این پروژه متوقف شود.
وی افزود: به علت عدم مدیریت درست در این طرح و از دست رفتن فرصت و سرمایه کشور بنده پیشنهاد دادم که تحقیق و تفحص از این طرح در وزارت و راه شهرسازی کلید بخورد.
این اظهارات در حالی است که محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی - در این باره به ایسنا گفت: مسلما با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مذاکره خواهیم کرد و این طرح مجددا مرور شده و مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، اما سعی ما براین است که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را هم راضی کنیم تا این طرح ادامه پیدا کند.
وی افزود: استفاده از فناوریهای روز در توسعه و پیشرفت کشور نیاز مبرم و اساسی در همه حوزهها به ویژه حمل و نقل است چرا که هم اکنون دنیا به سمت قطارهای سریعالسیر با سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و اینکه ما قطاری با سرعت ۳۰۰ کیلومتر راه اندازی کنیم نباید متوقف شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت توقف یا عدم پیشرفت مناسب این پروژه ریلی چیست و چرا پس از ۱۵ سال حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: اینگونه نیست و پروژه قطار سریعالسیر تهران – قم – اصفهان فعال بوده و متوقف نشده است.
حالا و با توجه به مخالفت وزیر راه و شهرسازی با توقف این پروژه ریلی و مخالفت نمایندگان مجلس با ادامه آن، باید دید چه اتفاقی برای این قطار سریعالسیر خواهد افتاد و در ادامه چه سرنوشتی در انتظار آن است؟
انتهای پیام