حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت استان مرکزی از ابتدای تیرماه

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای تیرماه هیچگونه دفترچه ای برای بیمه شدگان بیمه سلامت صادر نخواهد شد و با ارائه کد ملی خدمات لازم ارائه خواهد شد.

محمد جیریایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور، لازم بود حذف دفترچه های درمانی نیز انجام شود که در استان مرکزی حذف تدریجی دفترچه های بیمه درمانی صورت گرفت.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه حذف دفاتر صندوق بیمه همگانی و از ابتدای خرداد دفترچه های روستاییان و عشایر در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای تیرماه دفترچه های کارمندی و سایر اقشار نیز حذف خواهد شد و به همین ترتیب از ابتدای تیرماه هیچ دفترچه ای چاپ نخواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند با ارائه کد ملی به مراکز درمانی خدمات لازم را دریافت کنند، بیماران باید یک کارت شناسایی معتبر با خود همراه داشته باشند.

جیریایی اضافه کرد: بیمه شدگان در صورت بروز مشکل می توانند با اجرای کد دستوری #1666* از اطلاعات بیمه ای خود مطلع شوند.

وی دامه داد: همجنین در صورتی که تماسی با بیمه شدگان در خصوص دریافت مبلغ برای دریافت کارت اعتباری گرفته شد به هیچ وجه اعتماد نکنند چراکه این افراد سودجو و فرصت طلب هستند، سازمان بیمه سلامت دریافت هیچ مبلغی بابت صدور کارت یا دفترچه را در دستور کار خود ندارد و صرفا با ارائه کد ملی تمامی خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400030906652
  • خبرنگار : 50204