به گزارش ایسنا، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی های این دوران پس از کرونا جبران شود.
وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از ۵میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ ۳۲تا ۳۷درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰تا ۶۳درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است. همچنین با شبیه سازی داده های ۱۵۷کشور جهان نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳دهم تا ۹دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.
انتهای پیام