فردین منصوری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه فضای مجازی هرگز نمیتواند جای آموزش حضوری را بگیرد، گفت: اگرچه تعامل رودرروی معلم و دانشآموزان اساس آموزش است، اما آموزش مجازی در شرایط کرونایی گریزناپذیر است و اکثر کشورها مجبور به جهت گیری به سمت آموزش مجازی در بحران کرونا شدهاند.
منصوری تاکید کرد: در آموزش مجازی معلم و دانشآموز همدیگر را نمی بینند و این امر نه فقط کار معلم ها را در آموزش دانش آموزان سخت می کند، بلکه فرآیند یادگیری را هم برای دانشآموزان سخت می کند و در چنین فضایی افت تحصیلی دانشآموزان گریزناپذیر است.
رئیس اداره مشاروه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: کرونا دانشآموزان ضعیف را ضعیفتر می کند.
منصوری سپس راهکارهایی هم برای افزایش کارایی آموزش مجازی داشت و گفت: برای بالا بردن کارایی آموزشهای مجازی، والدین باید از حاضری زدن در کلاس های آنلاین به جای دانشآموز و یا انجام تکالیف فرزندانشان صرف نظر کرده و زمان برگزاری امتحانات هم بر نحوه امتحان دادن فرزندشان نظارت داشته باشد تا او بدون تقلب کردن در امتحانات خود شرکت کند.
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی خانواده ها، دانش آموزان را در تقلب کردن یاری کرده و برخی حتی خودشان مشوق فرزندشان می شوند تا تقلب کند، بعضی ها هم خودشان به جای دانش آموز امتحان می دهند که همه اینها ضعیف تر شدن بنیه علمی دانشآموزان را در پی خواهد داشت.
منصوری تاکید کرد: هرچه والدین در امر تحصیل فرزندان خود در آموزش های مجازی بیشتر سخت گیری کنند، یادگیری و توان علمی دانشآموز بالاتر خواهد رفت و در مقابل هرچه نسبت به امر تحصیل فرزندشان بی خیالتر باشند، یادگیری او کمتر خواهد شد.
وی در ادامه اشارهای هم به طولانی بودن دوران تحصیل دانش آموزان داشت و افزود: هر دانش آموزی برای دیپلم گرفتن 12 سال در مدرسه درس می خواند لذا ضعفهای یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا در دوران پساکرونا به راحتی قابل جبران است، هرچند شرایط کرونایی کار آموزش معلم ها را در پساکرونا سخت خواهد کرد و معلم ها باید در دوران پسا کرونا زحمات بیشتری را در امر یادگیری دانش اموزان متحمل شوند.
انتهای پیام