رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز:

نتایج همایش‌های علمی برای دنیا ارزشمند است

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز گفت: بی‌تردید نتایج همایش‌های علمی از جمله کنفرانس بین‌المللی که در زنجان در حال برگزاری است، برای دنیا ارزشمند خواهد بود.

پروفسور رمضان کرکماز شامگاه دیروز (۴ خردادماه) در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «کووید - ۱۹؛ نظام سلامت، درس‌های آموخته» که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه دنیا با تغییرات سریع و همراه با گسترش کرونا به صحنه جدیدی مشهور شد، اظهار کرد: در این صحنه، دنیا بسیار کوچک و تنیده به هم شد و کرونا به انسان‌ها نشان داد که همه چیز در دنیا به هم وابسته است.

وی با بیان اینکه برای تعادل و سلامتی دنیا و نجات و شریعت از محصول کاپیتالیسم وحشی که همان حرص و منفعت‌طلبی است، ما مجبور هستیم نفس جدیدی از معنویت و روحانیت را در آن بدمیم، افزود: باید به هر قیمتی نور دانش و علم را از دست کاپیتالیسم منفعت‌طلب نجات داده و آن را در جایگاه اصلی خود قرار دهیم، در غیر این صورت دنیای ما به دنیای فلاکت‌باری تبدیل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ما مجبور هستیم صفات باارزش انسانی مانند صداقت، راستی و دوست داشتن را به دنیا نشان داده و آن را حاکم کنیم، تصریح کرد: برای حفظ خانه، زمین و تکامل انسانیت مانند همه ساختارهای این دنیا، دانشگاه‌ها نیز وظایف باارزشی دارند. برای زندگی در این دنیای شایسته، مشارکت همه کشورها ضروری بوده و زمین برای انسان خانه مشترکی است.

پروفسور کرکماز در رابطه با کنفرانس بین‌المللی «کووید - ۱۹؛ نظام سلامت، درس‌های آموخته»، خاطرنشان کرد: این همایش یک رویداد با ارزش بوده و نتایجی را که این سمپوزیوم می‌تواند برای آینده ما داشته باشد، بسیار باارزش است.

به گزارش ایسنا، در پایان افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «کووید - ۱۹؛ نظام سلامت، درس‌های آموخته» دکتر جعفر حسین، نماینده سازمان بهداشت جهانی و خانم مندیپ اوبرایان، نماینده دفتر یونیسف در ایران نیز سخنرانی کردند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400030503631
  • خبرنگار : 50167