معرفی برگزیدگان دومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین

برگزیدگان دومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین معرفی شدند.

امین آزادبخت دبیر دومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رویداد هنری جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین برای دومین بار با تاکید بر بیان تصویری و هنرمندانه سبک زندگی و آداب و سنن، نمایش جلوه‌های کار و فعالیت و روایت تصویری فرهنگ پر بار اقوام ایران زمین برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره سرآغاز و نقطه عطفی در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ بومی، آیین‌ها و سنن ایرانی با هدف ایجاد وحدت و هم‌افزایی در بین اقوام اصیل ایرانی در شرایط موجود بود که با حضور پرشور هنرمندان و با ارائه بیش از ۳۰۰ اثر در دو بخش  فیلم کوتاه مستند و عکس برگزار شد.

آزادبخت ادامه داد: آنچه که هیات داوران دومین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در نظر داشتند، نگاه خلاقانه و هنرمندانه عکاسان و فیلم‌سازان در نمایش آیین‌ها، سنن و جلوه‌های زیبای زندگی اقوام کهن ایران زمین بود.

وی بیان کرد:  این جشنواره می‌تواند ضمن فراهم کردن بستری مناسب در راستای ارائه توانمندی‌ها و خلاقیت‌های هنرمندان، گامی موثر در جهت ارائه تصاویر ماندگار و نمایش جلوه‌های گوناگون زندگی و آداب و سنن فرهنگی اقوام مختلف باشد.

دبیر دومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین خاطرنشان کرد: به خاطر شرایطی که به واسطه  همه‌گیری ویروس کرونا در کشور حاکم شده و به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، علیرغم میل باطنی هیئت داوران، داوری این جشنواره به صورت مجازی انجام گرفت و آیین اختتامیه نیز به صورت برخط برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش عکس و در مرحله اول قضاوت از میان بیش از ۲۰۰ اثر ارسالی، ۵۵ اثر کاندیدا و ۳۰ اثر انتخاب شدند که از میان ۳۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی، ۵ اثر جوایز اول تا پنجم را از آن خود کردند که در نتیجه نهایی پرویز گلی زاده، امین رحمانی، محمد وروانی فراهانی، معصومه فریبرزی و حامد نیرومند به ترتیب حائز رتبه اول تا پنجم شدند.

آزادبخت گفت: در بخش فیلم مستند کوتاه در مرحله اول قضاوت از میان بیش از ۴۰  اثر ارسالی، ۱۵ اثر کاندید نهایی شدند و از این میان هیات داوران اثری را شایسته رتبه اول و دوم ندانست و فرزانه عینی (چنارهای چارچنار) و رضا پارسا ( یادگارهای فروریخته بم) به ترتیب سوم و چهارم شدند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400030302146
  • خبرنگار : 50177