رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری:

مرمت تکیه باغ افشار بروجرد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد گفت: مرمت تکیه باغ افشار شهرستان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرام تقوی امروز سوم خردادماه، کاشت جارو در ۵ هکتار از اراضی تحت تملک شهرداری و برداشت نود تن محصول را از دیگر تولیدات سازمان در طی سال گذشته برشمرد که سبب خودکفایی شهرداری در تولید جاروی مورد نیاز برای استفاده در حوزه خدمات شهری و فضای سبز شهری شده است.

وی تصریح کرد: این سازمان همچنین در این مدت اقدام به مرمت و بازسازی تکیه تاریخی باغ افشار (با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی)، تکیه بیشه کبیری و تکیه پارک بیرجندی کرده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد با بیان اینکه در سنوات گذشته از ۳۵ آبنمای سطح شهر صرفاً ١٥ آبنما فعال و عملیاتی بوده است، خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته تمامی آبنماهای سطح شهر بروز رسانی و سرویس شدند.

تقوی رنگ‌آمیزی ۸۰ کیلومتر از بلوارهای سطح شهر، نصب ۴۰۰ عدد وال‌واشر نوری بر روی تیرهای برق، نسبت ۱۳۰ المان ماه و ستاره و ساخت و نصب بیش از ۱۲۰۰ تابلو معابر و کوچه‌ها مزین به نام و تصویر شهدا را از دیگر اقدامات سازمان در حوزه زیباسازی مناظر شهری برشمرد.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته برگ‌های خزان پذیر توسط کارکنان حوزه خدمات شهری و فضای سبز معدوم و بعضاً به آتش کشیده می‌شدند، لیکن در سال گذشته با رهنمودهای دکتر جافری شهردار محترم سازمان اقدام به جمع‌آوری و دپوی این برگ‌ها در کانال‌هایی با عمق دو متر در نهالستان‌های بلوار امام (ره) و روستای فلک الدین کرد و با اقدامات شیمیایی انجام گرفته بر روی این برگ‌ها، در سال آینده به‌عنوان یک منبع غنی از کود کمپوست در حوزه فضای سبز و نیز برای فروش قابل استفاده هستند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز بروجرد این سازمان را اولین سازمان شهرداری عنوان کرد که به استقلال کامل مالی رسیده است به‌طوری‌که ماهیانه با احتساب بیمه و مالیات و حقوق و دستمزد مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان را برای حقوق و مزایای پرسنل خودپرداخت می‌کند و مبالغی که از شهرداری‌های مناطق بابت خدمات ارائه‌شده به آن‌ها دریافت می‌شود صرفاً صرف توسعه فضای سبز شهری می‌شوند.

تقوی از احداث پارک موسوم به هفت هکتاری در ضلع غربی پایانه مسافربری شرق خبر داد که تاکنون ۲۳۰۰ سرویس خاکریزی در آن به انجام رسیده است و برای تکمیل عملیات عمرانی نیازمند ۱۰۰۰ سرویس خاکریزی دیگر نیز است و هم‌اکنون این پروژه در مرحله محصور کردن و دیوارکشی، آبرسانی و نصب ترانس و برق‌رسانی است و از روزهای آتی پارک مینیاتوری نیز توسط پیمانکار در این محل احداث خواهد شد.

وی شهردار بروجرد را به‌عنوان شهرداری شجاع، کاردان، آشنا به مباحث حقوقی مختلف و علمی در اکثر رشته‌های تخصصی مرتبط با حوزه مدیریت شهری معرفی نمود که وجه تمایز آن با دیگر شهرداران اسبق بروجرد است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400030302124
  • خبرنگار : 50175