اولین همایش کشاورزی در سایه کرونا برگزار می‌شود

دبیر انجمن‌های علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی گفت: همایش کشاورزی در سایه کرونا، تجربیات و دیدگاه افراد شاخص را به منصه ظهور می‌رساند تا در آینده و موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرد. 

سید محمدرضا شریعت‌رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری اولین همایش کشاورزی در سایه کرونا اظهار کرد: نبودن برنامه کلی به منظور بررسی تمام اجزا و حوزه‌های کشاورزی، موضوعی بود که در فضای دانشگاهی احساس کردیم. به همین دلیل برنامه‌ای را به عنوان کشاورزی در سایه تعریف کردیم و سپس با توجه به به‌روزترین موضوع یعنی کرونا، که کمتر در مورد آن بحث و تحقیق شده، محوریت برنامه را اثرات کرونا بر حوزه‌های کشاورزی قرار دادیم.

وی افزود: محوریت این موضوع را از دو جنبه در این همایش بررسی می‌کنیم که ابتدا بیشتر از لحاظ مباحث علمی و مقالاتی که آمده و اساتید دانشگاه موضوعات را در روز اول همایش بررسی می‌کنند و مسئله دوم، تجربیات متفاوت و دیدگاه‌هایی است که افراد دارند. در این راستا، نماینده‌هایی را به دلیل حضور و فعالیت‌شان در این حوزه، از اتحادیه‌های کشاورزی و مسئولان دعوت کردیم تا تجربیات و دیدگاه خود را انتقال دهند.

دبیر انجمن‌های علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: هدف ما از برگزاری همایش کشاورزی این است که با بررسی وضعیت پیش آمده کنونی، آمادگی را برای آینده ایجاد کنیم تا در هر زمان، اثرات مشابهی مانند محدودیت رفت و آمد و محدودیت‌هایی که برای افراد در یک مکان به وجود می‌آورد را بتوانیم تحقیق و بحثی داشته باشیم تا از آن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: قصد ما از برگزاری این برنامه این است که بتوانیم با بررسی موضوعات پیش آمده گنجینه‌ای تهیه کنیم که در روزهای آینده باقی بماند و ممکن است در سال‌های آینده اتفاقات مختلفی رخ دهد که اثرات مشابه داشته باشد و با تجربیاتی که به دست می‌آوریم بتوانیم آن‌ها را در رفع مسائل مشابه به کار گیریم.

شریعت رضوی خاطرنشان کرد: در این همایش دکتر سادات نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، اکبری رئیس هیات مدیره دامداران ایران، حسن زاده قائم مقام اتحادیه گوشت ایران، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی، دکتر نظامی رئیس دانشکده کشاورزی به ارائه نظرات خود خواهند پرداخت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400030301950
  • خبرنگار : 50081