استاندار اردبیل:

شیرینی تصویب منطقه آزاد را با طرح مسائل حاشیه‌ای به کام مردم تلخ نکنیم

استاندار اردبیل گفت: شایسته نیست شیرینی تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل را با طرح مسائل حاشیه‌ای و بی‌مورد به کامل مردم تلخ کنیم.

اکبر بهنام‌جو در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: یکی از راهکارهای اصلی در مسیر توسعه استان و زیرساخت مهم ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی است که به چهره توسعه‌ای استان شتابی مضاعف خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه با پیگیری و همدلی مدیران و مسئولان استان و همچنین نمایندگان مجلس شاهد تصویب منطقه آزاد اردبیل هستیم، تصریح کرد: با برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران به سرعت محدوده منطقه آزاد نیز در دولت به تصویب خواهد رسید.

استاندار اردبیل گفت:‌ به شکل عجیبی سکوت معناداری را در برخی از رسانه‌ها و فضاهای مجازی با وجود تصویب منطقه آزاد و شیرینی و حلاوت آن شاهد هستیم در حالی که به دور از طرح مسائل حاشیه‌ای و تفرقه‌انگیز بهتر است اصل موضوع را به فال نیک گرفته و در کنار آن به مردم امید بدهیم تا استان اردبیل سرآغاز تحولی را به نظاره بنشیند.

بهنام‌جو موقعیت منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل را در شمالغرب بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: در کنار این موضوع تصویب راه‌اندازی بارانداز ریلی در شمال استان نیز مکمل این حرکت زیربنایی خواهد بود تا ما تقویت تجارت بین‌المللی و خارجی را نیز از طریق این استان شاهد باشیم.

وی از اتاق بازرگانی خواست تا در برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی برای تعیین محدوده منطقه آزاد پیشقدم شده و در کنار آن با ابعاد کارشناسی و نظرات متخصصان به صورت جدی پیامدها و نتایج تصویب منطقه آزاد را مورد بررسی قرار دهد.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما به نظر متخصصان در این حوزه احترام قائل هستیم و بر این باوریم به دور از نگاه سلیقه‌ای باید تمام جوانب توسعه‌ای استان مورد توجه قرار گیرد و قبل از عملیاتی شدن شتاب‌زده این طرح‌های زیربنایی با افق 25 تا 50 سال آینده زوایای طرح توسعه منطقه آزاد و بارانداز ریلی تبیین و تشریح شود.

وی خاطر نشان کرد: قرار است به دنبال تصویب دولت، به همراه هیئتی به جمهوری آذربایجان سفر کرده و توافق نهایی را در راه‌اندازی بارانداز ریلی به امضا رسانده و شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم کنیم.

بهنام‌جو بیان کرد: استان اردبیل از موقعیت و شرایط خاصی در راه‌اندازی منطقه آزاد و بارانداز ریلی روبه‌روست و به هیچ وجه رقیب سایر شهرها نظیر آستارا نیستیم بلکه با توجه به موقعیت مکانی و ارزان بودن سرعت انتقال محموله‌های صادراتی به راحتی می‌توانیم از فرصت و بستر فراهم شده به خوبی استفاده کنیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به همراهی بانک‌ها، بیمه‌ها و مالیات در کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان ادامه داد: در رایزنی و صحبتی که با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داریم، اکثر آنها با مشکل تأمین مواد اولیه و همچنین کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند که در این باب انتظار می‌رود موانع پیش رو با راهکاری مناسب برطرف شود.

وی ضرورت واگذاری چهار معدن سنگ آهن را به سرمایه‌گذاران بخش فولاد و تولید شمش یادآور شد و اظهار کرد: در تأمین آهن اسفنجی رایزنی‌هایی را با مسئولان کشوری آغاز کردیم تا در این زمینه سهمیه خاصی به استان اختصاص پیدا کند.

بهنام‌جو تصریح کرد: تمام بانک‌های عامل و مدیریت امور مالیاتی و بیمه‌ای موظف هستند تا قوانین مزاحم را از پیش روی تولیدکنندگان بردارند و به میزان کافی منابع و تسهیلات در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

استاندار اردبیل ضرورت تکریم سرمایه‌گذاران را به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران نیز در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به تقویت نظام تولید در استان کمک کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400023021857
  • خبرنگار :