جانشین معاون آموزشی وزیر بهداشت:

تلاش دانشگاه‌ها برای حفظ کیفیت آموزش در شرایط کرونایی قابل تقدیر است

جانشین معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: علیرغم حاکم بودن شرایط سخت در کشور از جمله تحریم‌ها و کرونا، تلاش همه در سطح دانشگاه‌ها برای تداوم و حفظ کیفیت آموزش جای تقدیر دارد، دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز نیز یکی از این دانشگاه‌هاست.

غلامرضا اصغری در چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضمن گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: این شهید بزرگوار همواره تفکر صحیح دینی را ترویج کردند و به دلیل این نوع نگاه درست دین و اعتقادات شهید شدند.

وی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشگاه‌های برتر کشور است، ادامه داد: از همه کسانی که در این دانشگاه سعی کردند، تا دانشگاه علوم پزشکی تبریز همواره جزو دانشگاه‌های رتبه‌ی یک تا سوم کشوری باشد، تقدیر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز نیز در این مراسم با بیان این‌که از کسانی که دانشگاه را سربلند نگه می دارند، قدر دانی می‌کنم، تاکید کرد: آموزش، کاری ارزشمند است، هیچ تغییری در جهان از جمله بالا رفتن دلار، انتخابات و قرارداد وین نمی‌تواند عهد پیشین ما، یعنی پایبندی به هویت دانشگاه را خدشه دار کند.

محمدحسین صومی در جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: از اساتید بزرگوار و تمامی کسانی که در طول سالیان تلاش کردند تا دانشگاه، دانشگاه بماند قدردانی می‌کنم. اگر دانشگاه نسل اول، دومی و حتی چهارمی و پنجمی را در نظر بگیریم، نتیجه می‌گیریم که هر پنج دانشگاه اصولا با آموزش هویت پیدا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با بیان این‌که دانشگاه یک هویت است، گفت: هویت دانشگاه‌ها با آموزش عجین شده است و  قطعا پژوهش و کارآفرینی بدون آموزش معنایی ندارد.

وی برگزاری جشنواره‌ی آموزشی را موفقیت در انجام رسالت دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه‌های ما از ابتدا جزو دانشگاه‌های نسل چهارم هستند، یعنی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به خاطر مسئولیت اجتماعی فارغ التحصیلان و تربیت نیرو برای ارائه‌ی خدمت، یکجا ویژگی‌های دانشگاه نسل یک، دوم، سوم و حتی چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

صومی با بیان این‌که دانشگاه همواره با تمدن عجین بوده و تمدن بدون دانشگاه معنایی ندارد، افزود: دانشگاه باید خوبان و استعدادهای برتر را جذب و خوب تربیت کند، کسانی که از هویت دانشگاه صیانت می‌کنند، را حفظ کند.

وی یادآور شد: زحمات زیادی در حوزه آموزش دانشگاه کشیده شده است، همه با این هدف بوده که نشان دهیم دانشگاه جایی است که بهترین مطالب در آن آموزش داده می‌شود و همه مقید هستند، اصول را رعایت کنند.

علی تقی زادیه - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جشنواره، با بیان این‌که معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی با ۱۱ دانشکده و ۸۷۰ عضو هیئت علمی و ۸ هزار  و ۴۹۴دانشجو در ۲۱۰ رشته در حال خدمت رسانی به اعضای و دانشجویان است.

وی با اشاره به فعالیت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مقابله با بیماری کووید۱۹، گفت: هیچ زمانی حوزه آموزش خود را جدا از حوزه بهداشت و درمان ندانسته و در بحث کووید ۱۹دانشکده‌های مختلف از جمله دانشکده پزشکی، پرستاری مامایی، داروسازی، بهداشت تغذیه، علوم توانبخشی، طب سنتی و غیره در امر خدمت رسانی به بیماران کوید ۱۹ مشارکت خوبی داشته‌اند.

وی با بیان این‌که نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که در بالین بودند، واکسینه شدند، اظهار کرد: واکسیناسیون  قبل از عید سال 1400 آغاز شد و تمامی دانشجویانی که در بالین بیماران حضور داشتند، واکسینه شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز=افزود: جزو دانشگاه‌هایی بودیم که قبل از هر دانشگاهی، دانشجویان خود را واکسینه کردیم.

وی با بیان این‌که ایده‌های دانشجویان، ایده‌های بسیار خوبی هستند، اگر بتوانیم امید به جوانان را زنده کنیم، قطعا نتیجه‌ی مثبتی حاصل می‌شود، اظهار کرد: هر جا به دانشجویان و جوانان اعتماد کردیم، مشکلات حل شده است، حدود ۱۴۰ ایده‌ی برتر به جشنواره آموزشی شهید مطهری ارائه شده است که از این تعداد ۱۲۰ ایده داوری اولیه شد و در نهایت شش ایده به عنوان ایده برگزیده و 15 ایده به عنوان ایده‌ی برتر انتخاب شدند.

تقی زادیه خاطرنشان کرد: حدود سه سالی می‌شود در جشنواره آموزشی شهید مطهری، اسامی استاد نمونه را اعلام‌ نمی‌کردیم ولی امسال براساس شیوه نامه جدید استاد نمونه دانشگاه را به تعداد ۹ نفر انتخاب کردیم، همچنین شش نفر استاد یار و مربی نمونه، چهار نفر استاد مشاوره تحصیلی انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400022820079
  • خبرنگار :