انتقاد نمایندگان پرستاران در آمریکا از تسهیل مقررات استفاده از ماسک

بزرگترین اتحادیه نمایندگان پرستاران در ایالات متحده دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) در مورد لغو ضرورت استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون را مورد انتقاد قرار داده و این اقدام را تهدید کننده زندگی بیماران، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان دانسته اند.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرد افرادی که به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده اند، می توانند از پوشیدن ماسک و دوری از افراد در اکثر موارد خودداری کنند.

هم اکنون اتحادیه نمایندگان پرستاران در ایالات متحده، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را به دلیل توصیه جدید خود مبنی بر عدم لزوم استفاده از ماسک مورد انتقاد قرار داده و اعلام کردند که این تصمیم زندگی بیماران، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان را تهدید می کند.

بنابر اعلام اتحادیه نمایندگان پرستاران، جدیدترین راهنمای دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مبتنی بر شواهد علمی نیست، از سلامت عمومی محافظت نمی کند و زندگی بیماران، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستانی در  سراسر کشور را تهدید می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک نیوز، این اتحادیه تاکید کرد: اکنون زمان تسهیل محدودیتها نیست و ما به اقدام این مرکز انتقاد داریم چرا که هنوز در بحبوحه کشنده ترین همه گیری در یک قرن گذشته هستیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400022718891
  • خبرنگار : 71432