یک جامعه شناس:

نبود نشاط اجتماعی خانواده ها را به انزوا کشانده است

یک جامعه شناس گفت: نبود نشاط اجتماعی منشا بسیاری از آسیبها در جامعه است.

منصوره ایزدی در گفت وگو با ایسنا افزود: نبود نشاط اجتماعی در جامعه یکی از مهمترین موضوعات جامعه ما است که خانواده ها را به انزوا کشانده است و منشا بسیاری از آسیبها است.
وی با اشاره به اینکه بهبود شرایط اقتصادی تاحدودی نشاط اجتماعی را به دنبال دارد، تصریح کرد: پول و درآمد به صورت صدرصدی فاکتور شادی و نشاط جامعه نیست چرا که با مشاهده برخی جوامع شاد می توان به این نکته رسید که این کشورها با وجود درآمد اقتصادی پایین  جز شادترین کشورهای جهان  قرار دارند.
این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: فضای ناامیدی، عدم کنترل موقعیت استرس زا واضطراب آور از عوامل ایجاد عدم شادی مردم است. 
این جامعه شناس با تاکید به اینکه احساس کنترل بر زندگی نشاط و شادی را به دنبال دارد، اظهار کرد: سومدیریت ها، شرایط  نامتعادل اقتصادی واجتماعی جامعه همه از دلایل ایجاد موفعیت های بحرانی و اضطراب زا است.
وی یاد آور شد: کمبود و گرانی امکانات تفریحی و ورزشی به ویژه شهرهای کوچک مخصوصا برای بانوان از دیگر دلایل نبود نشاط و شادی در استان ما است.
ایزدی درخصوص راهکارهای  ایجاد شادی و نشاط جامعه نیز ادامه داد: شاد نگه داشتن جامعه وظیفه دولت است بنابراین باید شاد نگه داشتن جامعه جز وظایف اصلی دولت باشد که برای این کار باید مکان های تفریحی و ورزشی در شهرها ایجاد و به تفریح های جمعی و گروهی با حفظ قوانین و شرایط جامعه توجه شود.
وی ادامه داد: کاهش تنش های اجتماعی و استرس زا با بهبود شرایط زندگی از دیگر راهکارهای شاد زندگی کردن مردم است.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400022718700
  • خبرنگار :

برچسب‌ها