به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر افضلیان در جشنواره آموزش دانشگاه شهید بهشتی که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به تاثیرات همهگیری کووید ۱۹ بر آموزش، گزارشی از فعالیتهای و برنامههای دانشگاه در سال ۱۴۰۰ ارائه نمود و گفت: همهگیری کوید ۱۹ بر آموزش دانشگاه تاثیرگذار بود است و باعث شد در فرآیند یادگیری تحولی بزرگ ایجاد شود.
وی در ادامه تصریح کرد: البته در دانشگاه شهید بهشتی متناسب با شرایط جدید تمهیداتی سنجیده شد تا تمامی زیر ساختهای فناوری اطلاعات دانشگاه در جهت رفع این مسئله و تجهیز برای بهرهمندی مدلی جدیدی از آموزش عالی به کار گرفته شود.
معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: با فرض تداوم این وضع برای یک سال دیگر با بهرهبرداری بهینه و بهبود زیرساختها و فرآیندها به تداوم فعالیتهای مربوط به امور آموزشی دانشگاه میپردازیم؛ در همین راستا آموزش هوشمند، تربیت انبوه متخصص هوش مصنوعی، طرح موک بهشتی، طرح پژوهشی تدوین الگوی توسعه آموزش دانشگاه با تاکید بر پارادایم یادگیری الکترونیکی از جمله طرحهای جدیدی هستند که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند تا نسبت به ادامه شرایط کنونی در دستور کار قرار گیرند.
افضلیان همچنین اظهار کرد:پایش وضعیت آموزشی واحدهای دانشگاهی بر اساس شاخصهایی چون کیفیت ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان، رعایت آیین نامه ها و مقررات، رعایت زمانبندی های مصوب و پیگیری دقیق امور را از مهم ترین اقدامات دانشگاه در دوران شیوع کرونا ویروس است ضمن اینکه نظام یادگیری ترکیبی دانشگاه شهید بهشتی تا پایان شهریور ماه ارائه خواهد شد.
در ادامه دکتر سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی با تبریک روز معلم از تلاش ها و مساعی تمامی همکاران در جهت برگزاری کلاسها و ارائه خدمات آموزشی در طی دوران همهگیری کرونا تقدیر کرد و گفت: جشنواره آموزش در دانشگاه شهید بهشتی و و تقدیر از مدرسان برگزیده باهدف ادای احترام به زحمات تمامی همکاران برنامهریزی و اجرا شد و خداوند متعال را شاکریم که ما را در مسیری قرار داده تا معلم باشیم و برای تربیت روح، جان و دل انسانها تلاش کنیم و امیدوارم در راه تربیت فرزندانِ فرزانه برای کشورمان بیش از پیش موفق باشیم.
وی با تاکید بر نقش موثر معلم در تعلیم و تربیت تصریح کرد: انسان یک مشت خاک به علاوه علم به معنای جامع آن است که این مشت خاک توسط معلم به انسان بدل می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دانشگاه شهید بهشتی،دکتر قهرمانی مدیر توسعه آموزش های آزاد این دانشگاه نیز در این مراسم در سخنانی با عنوان «نگاهی به آینده دانشگاه، با تاکید بر گذار از آموزش حضوری به یادگیری ترکیبی»، برخی نیروهای موثر بر تحول یادگیری دانشگاه، نتایج و پیامدهای تاثیر این نیروها و راهکارهای موثر را برشمرد و گفت: تحول در ماهیت دانش، توسعه دانش تربیتی و علوم شناختی؛ تحول و شکاف نسلی( حضور همزمان چند نسل در دانشگاه)؛ پیشرفت فناوری ، نتایج و پیامدهای این تاثیر این نیروها شامل؛ اجتماعات یادگیری؛ توسعه دوره های همگانی آزاد برخط ( موک ها)؛ بسته گشایی دوره ها و محتوای آموزشی و مطرح شدن فضای سوم (پلتفورم های یادگیری آموزش) از جمله عوامل تاثیرگذار بر آموزش و یادگیری در دانشگاهها هستند.
در این جشنواره، ۲۷ مدرس برگزیده آموزشی و ۱۹ عضو هیات علمی در بخش تجارب قابل تقدیر در آموزش مجازی و ۵ واحد برگزیده آموزشی معرفی و تقدیر شدند. در بخش دیگری از این مراسم، یاد و خاطره ۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه که در سال ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفتند گرامی و همچنین از ۱۷ عضوهیئت علمی که در سال ۱۳۹۹ به افتخار بازنشستگی نائلآمدهاند، تجلیل شد.
انتهای پیام