فرانسه و انگلیس توقف درگیری‌ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه از مقام ‌های اسرائیلی و فلسطینی خواست تا "از وقوع اتفاق بد" جلوگیری کنند. همزمان دولت فرانسه خواهان مداخله آمریکا برای پایان درگیری‌ها در غزه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پیامی توییتری نوشت: من از اسرائیل و فلسطینی‌ها میخواهم تا از وقوع "اتفاقات بد" جلوگیری کرده و خویشتنداری نشان دهند. "انگلیس عمیقا بابت رشد خشونت و تلفات غیرنظامی نگران است و ما می‌خواهیم که فورا شاهد تنش زدایی باشیم."

در همین راستا وزیر مسئول در امور اروپای وزارت خارجه فرانسه گفت که آمریکا باید وارد مداخله شده و مانع از خشونت بیشتر میان طرف‌های درگیر در غزه شود.

وی گفت: "ما نیازمند مداخله آمریکا هستیم. مشخص است که آن ها(آمریکا) کسانی هستند که باید موانع دیپلماتیک را رفع کنند هرچند اروپا نیز باید نقش پر رنگ تری ایفا کند. "

این مقام فرانسوی تاکید کرد: اروپا و آمریکا باید برای ایجاد راه حلی در روزهای آینده با طرف‌های فلسطینی واسرائیلی وارد مذاکره شوند.

درگیریها در منطقه قدس شرقی طی چند روز گذشته ادامه داشته است. براساس گزارش دفتر کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل، بیش از ۱۱۰۰ فلسطینی حین درگیری ها با ارتش اسرائیل در هفتم تا دهم مه مجروح شده‌اند که از این تعداد ۹۱۵ تن از آنان در قدس شرقی و بیش از ۲۰۰ تن در کرانه باختری بودند. پلیس رژیم صهیونیستی هم از مجروح شدن ۹ افسر در این درگیری‌ها خبر داد.

ناآرامی کنونی موج جدیدی از تنش‌ها را در مرز اراضی اشغالی و نوار غزه به وجود آورده است. نیروهای مقاومت بیش از ۱۰۰۰ راکت به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرده‌اند. در مقابل صهیونیست ها هم به غزه حمله کرده و بالغ بر ۴۰ تن از جمله ۱۳ کودک و ۳ زن را به شهادت رساندند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022215785
  • خبرنگار : 71402