علی منصفی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، وبینار آموزشی «برندسازی شخصی» ویژه بازاریابان، فعالان حوزه مشاغل خانگی و پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور کارشناس ارشد کارآفرینی و مشاور کسب و کار و برندینگ در سمنان برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره وبینار آموزشی که به صورت مجازی و به همت جهاددانشگاهی استان سمنان و با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ نفر از علاقه مندان کسب و کار مشاغل خانگی، بازاریابان و فعالان حوزه مشاغل خانگی شرکت کردند.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: طرح ملی مشاغل خانگی در کشور با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می شود، پس از پایش و رصد اطلاعات شغلی متقاضیان، افرادی که واجد شرایط باشند برای توانمندسازی شغلی و با هدف پایدارسازی مشاغل و اتصال به بازار به افراد پیش ران متصل خواهند شد.
منصفی راد یادآور شد: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیتها و پتانسیلهای اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد.
وی همچنین افزود: در فاز سوم این طرح که اتصال به بازار است نیز فعالیت هایی از قبیل شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برندسازی، ارتقاء کمیت و کیفیت محصولات و بسته بندی و همچنین کمک به تنظیم برنامه های تولید و فروش از طریق فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد با طرح که زیرنظر کارفرما و مجری همکاری می کنند انجام می شود.
انتهای پیام