برخی مزاحمین چند سال است که با شماره مشخصی به آتش‌نشانی کرج زنگ می‌زنند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: حدود ۶۰ درصد از تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ مزاحمت است.

عباس وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در نیمه اول سال در مقایسه با شش ماه دوم، به شکل محسوسی بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ تماس با مراکز آتش نشانی کرج گرفته می‌شود که بیش از ۶۰ درصد آنها مزاحمت تلفنی است.

این مسئول در پاسخ به اینکه چطور نیروهای آتش نشانی تماس‌های واقعی را از مزاحمت تشخیص می‌دهند توضیح داد: بخشی از این مزاحمت‌ها از سوی کودکان و نوجوانی صورت می‌گیرد که به بهانه تفریح و سرگرمی با ۱۲۵ تماس می‌گیرند.

وحیدی تصریح کرد: برخی از مزاحمین چند سال است که با شماره مشخصی تماس می‌گیرند، برخی دیگر بعد از پاسخگویی اپراتور قطع می‌کنند و به طور کلی شناسایی مزاحمین کار سختی نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ خط برای تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ وجود دارد که این خطوط قابلیت پاسخگویی به ۵۰ تماس همزمان را دارد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه ارتباط تلفنی با سازمان آتش نشانی در موقع بروز حادثه توضیح داد: شهروندان در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنند و بعد از آن با تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند و نوع حادثه اتفاق افتاده را توضیح دهند و پس از آن آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کرده و  از یک محل مشخص مانند مسجد، مدرسه ، مغازه و ... در محل نزدیک حادثه نام ببرند تا نیروهای عملیاتی محل حادثه را سریعتر پیدا کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400021912921
  • خبرنگار : 50024