نگرانی استاندار ایلام از تجمع در آرامستان‌ها

استاندار ایلام از تجمع مردم در آرامستان‌ها با وجود تذکرات انتقاد کرد.

«محمد نوذری»  در نشست ستاد استانی  کرونا با تاکید بر اینکه حضور و تجمع مردم در آرامستان ها در مقطعی عامل اصلی افزایش شیوع کرونا در استان بود اما مسوولان برخی شهرستان ها در این راستا بسیار خوب عمل کردند، اظهار کرد: پس از تذکرات فراوان و تاکیدات ویژه برای جلوگیری از اجتماع مردم در آرامستان صالح آباد مهران، همچنان تصاویری از حضور مردم دیده می شود که باید به سرعت تصمیماتی در این راستا اتخاذ شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای عدم حضور مردم در اجتماعات و آرامستان های شهرستان به ویژه آرامستان صالح آباد میزان نظارت ها با همکاری سایر دستگاه‌ها افزایش یابد.

نوذری از فرماندار ملکشاهی خواست در جلسات ستاد کرونا شهرستان تدابیر لازم برای افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان صورت گیرد و گفت: نقش اصحاب رسانه در تولید محتوا برای خطرات کرونا بی نظیر بود و اصناف و مردم نیز بهترین همکاری را تاکنون با ستاد کرونا استان داشتند.

استاندار ایلام تاکید کرد: به منظور جلوگیری از افزایش شیوع کرونا از روز سه‌شنبه به مدت یک هفته تمام سفرهای درون استانی خودروهای شخصی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

نوذری از تغییر رنگبندی کرونای شهرستان ایوان از قرمز به نارنجی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا از امروز گروه های شغلی ۱ و ۲ و۳  در شهرهای نارنجی با رعایت تمام دستورالعمل های و پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

استاندار ایلام با بیان اینکه  اگرچه وضعیت کرونا در استان از قرمز به نارنجی تغییر کرده است اما نباید این تغییر وضعیت باعث عادی انگاری  مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شود،تاکید کرد: باید با تلاش بیشتر و همراهی همگان زمینه قطع زنجیره کرونا از سطح جامعه فراهم شود.

نوذری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب منطقه مهران بعنوان منطقه آزاد اظهار کرد: تصویب مهران  به عنوان منطقه آزاد می تواند فرصت سرمایه گذاری در استان را افزایش دهد و موجبات رونق تولید و اشتغال را نیز فراهم کند.

وی با قدردانی از همه مسوولان سابق و فعلی، فعالان اقتصادی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به دلیل تلاش ها و اهتمام برای تصویب منطقه آزاد مهران گفت: تصویب منطقه آزاد مهران حاصل کار جمعی و تعامل همه مسئولان استان است.

شهرستان ایلام، ایوان، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، چوار و چرداول در وضعیت نارنجی و  شهرستان های ملکشاهی، بدره، سیروان و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400021812213
  • خبرنگار :