به گزارش ایسنا، افزودن این ویژگی استفاده از اینستاگرام را برای کاربران کم شنوا یا ناشنوا راحت تر می کند و راهی برای تماشای ویدیوها برای کاربرانی است که نمی خواهند در مکانی که هستند صدای ویدیو شنیده شود یا نمی خواهند از هدفون استفاده کنند.
برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید ابتدا ویدیوی جدید را با استفاده از دوربین استوری یا ریلز (Reels) در اپلیکیشن اینستاگرام ضبط کنند یا ویدیویی را از گالری تصاویر گوشی برای بارگزاری در اینستاگرام انتخاب کنند. سپس بخش استیکرها را باز کرده و استیکر کپشنز (Captions) را انتخاب کنند که صدا را به متن تبدیل می کند. همچنین می توانند استایل، محل قرارگیری کپشن و متن و رنگ را ویرایش کنند تا با محتوایشان همخوانی داشته باشد. هنگامی که کاربر محتوای را ارسال می کند، کپشن در کنار ویدیو ظاهر می شود.
این ویژگی ابتدا تنها به زبان انگلیسی و در کشورهای انگلیسی زبان موجود خواهد بود اما اینستاگرام قصد دارد این ویژگی را به کشورها و زبانهای دیگر هم عرضه کند. این ویژگی ابتدا در استوری عرضه می شود و سپس تست آن در سرویس ریلز آغاز می شود.
استیکر کپشن سال گذشته که در دست توسعه بود برای نخستین بار کنار استیکرهای جدید دیگر مشاهده شده بود. فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است، برای شبکه اجتماعی خود نیز در حال ساخت یک استیکر کپشن است. تست این استیکر در بهار با شماری از کاربران اینستاگرام آغاز شد.
این ویژگی جدید تنها چند هفته پس از اعلام قابلیت کپشن در تیک تاک با عنوان "اتو کپشن"، معرفی شد. با این حال این دو محصول متفاوت هستند. اتو کپشن به شکل اتوماتیک صحبت را از ویدیوی تیک تاک به زبانهای انگلیسی و ژاپنی ترجمه می کند اما خود متن قابل سفارشی شدن نیست و بینندگان می توانند آن را از قسمت پنل برنامه غیرفعال کنند. این ویژگی هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک همچنان تمایل دارند از کپشنهایی که خودشان تولید می کنند یا از اپلیکیشنهای دیگر استفاده کنند.
بر اساس گزارش تک کرانچ، اینستاگرام پیش از این پشتیبانی از کپشن را به بخشهای Threads و IGTV اضافه کرده بود اما توسعه آن به استوری و ریلز تاثیر بیشتری خواهد داشت زیرا استوری اینستاگرام به تنهایی روزانه توسط بیش از ۵۰۰ میلیون نفر استفاده می شود.
انتهای پیام