به گزارش ایسنا، بهتر است بدانیم که نوع عکسی که برای انتشار در رپرتاژ خود انتخاب میکنیم در میزان دیده شدن آن بسیار تاثیرگذار است. در این متن میخواهیم عوامل تاثیرگذار عکس در میزان دیده شدن رپورتاژآگهی را بررسی کنیم. با توجه به رقابتی شدن فضای کسب و کار، صاحبان کسب و کار که در پی بهتر دیده شدن و فروش بهتر محصولات و خدمات خود هستند، به انتشار رپورتاژ آگهی در رسانهها روی آوردهاند. اما با توجه به این فضا و رقابتی شدن هر چه بیشتر کسب و کارها، صاحبان کسب و کار باید به عکسی که در رپرتاژ آگهی خود منتشر میکنند توجه داشته باشند.
کاربرد عکس اختصاصی
برخی تصور میکنند که اهمیت رپرتاژ بیشتر جنبه متنی دارد و به عکس آن چندان توجهی نمیکنند. همچنین برخی از تولیدکنندگان و منتشرکنندگان نیز به این باور دامن میزنند و به شما این باور را القاء میکنند که عکس دارای اهمیت نیست و میتوان در رپورتاژآگهی از عکس کپی شده از اینترنت استفاده کرد و یا کلا عکسی استفاده نکرد. اما موتور جستجوی گوگل به گونهای طراحی شده است که مطالب دارای عکس را بیشتر از مطالب بدون عکس مورد بازدید کاربران قرار میدهد. همچنین وقتی شما عکس کپی شده در رپورتاژ خود استفاده میکنید ممکن است مخاطب قبلا این عکس را در متنی دیگر دیده باشد و ذهنیتی منفی درباره آن در ذهن داشته باشد. در نتیجه با دیدن آن عکس و یادآوری ذهنیت منفی خود، رپورتاژ شما را نخوانده رها میکند.
پررنگ نکردن لوگو در رپورتاژآگهی
یکی دیگر از اشتباهات رایج صاحبان رپرتاژ، بولد کردن بیش از اندازه لوگوی شرکت خود در عکس است. زیرا تصور میکنند که هر اندازه این لوگو درشت تر باشد، بیشتر در ذهن مخاطب میماند. غافل از اینکه این مسئله اصلا درست نیست و اگر مخاطب با تاکید بیش از حد بر لوگو مواجه شود تصور تبلیغات مستقیم برای او تداعی میشود و دیگر متن رپرتاژآگهی شما را نمیخواند. بهترین کار این است که لوگوی خود را به اندازه خیلی کوچک در عکس بگنجانید و یا اینکه لوگو در دل عکس باشد. به عنوان مثال میتوانید لوگوی خود را روی پرچم روی میز و یا روی لیوان در عکس اختصاصی خود قرار دهید. در این صورت مخاطب را با لوگوی خود مانوس کرده و حساسیت وی را نسبت به تبلیغات مستقیم از بین خواهید برد.
رعایت قوانین سئو در بارگذاری عکس رپرتاژ
یکی از عواملی که باید هنگام بارگذاری عکس به خاطر داشته باشید، این است که به انتشار دهنده بگویید که در بارگذاری عکس، چهارچوبهای سئو را رعایت کند. اگر انتشار دهنده رپرتاژآگهی، حرفهای و کاربلد باشد، بدون اینکه شما از او بخواهید، مواردی مانند نوشتن شرح عکس هنگام بارگذاری را رعایت میکند تا در صورت جستجوی تصویری کاربران در گوگل، عکس رپورتاژ شما هم شانس دیده شدن داشته باشد.
استفاده از عکسهای تکراری یا قدیمی ممنوع
عکسهای قدیمی وقتی در آلبوم هستند بسیار دوست داشتنی و خاطره انگیز هستند اما هنگام انتشار رپورتاژ آگهی، عکسهای قدیمی کاربردی ندارد. تکنولوژی عکاسی پیشرفتها و تغییرات روزافزونی دارند که عکسهای قدیمی برای مخاطبان دارای جذابیت بصوی لازم نیستند. نکته بعدی این است که اگر میخواهید رپورتاژآگهی خودتان را در چندین رسانه منتشر کنید باید توجه داشته باشید که از عکسهای تکراری استفاده نکنید. این امر به تبلیغاتی بودن رپرتاژ شما دامن میزند و باعث کاهش اثربخشی آن در مخاطب خواهد شد. از تکراری بودن عکس رپورتاژ در برخی موارد نمیتوان گریخت. اما میتوان با به کار بردن خلاقیتهایی مانند تغییر زاویه دوربین یا تغییر منظره پس زمینه و… از تکراری شدن عکستان جلوگیری کنید.
به کار بردن پوستر در رپورتاژ ممنوع
از دیگر نکاتی که در انتشار رپرتاژ اتفاق میافتد بارگذاری عکس پوستری به جای عکس مرتبط است که این امر بیشتر در رپورتاژ رویدادها پیش میآید. این نکته حائز اهمیت است که مخاطبان وقتی با عکس پوستر در رپرتاژ آگهی مواجه میشوند آنها را جذب نمیکند. همچنین موتور جستجوی گوگل هم نوشتههای روی عکس شما را نمیبیند و فقط آن را به عنوان یک عکس شناسایی میکند.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیه بر بیش از ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب و کار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار میتوانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شمارههای ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شمارهی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ و ۰۹۱۹۰۰۲۰۹۶۱ تماس بگیرند.
انتهای پیام