سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان:

واکسیناسیون تمام رده‌های سنی تا دی‌ماه به پایان می‌رسد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: امیدواریم تا آخر شهریور ماه تمام رده های سنی تا ۶۰ سال واکسن دریافت کرده باشند و تا آخر دی ماه نیز واکسیناسیون تمام رده های سنی پایین‌تر از ۶۰ سال در کل کشور به پایان برسد.

حجت الله غلامی، شامگاه (دوشنبه- ۱۳ اردیبهشت) در نشست خبری که به شکل اینترنتی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که از سراسر استان اصفهان در دست داریم خوشبختانه از پیک چهارم کرونا در حال عبور هستیم و نمودار کرونا نزولی شده است. البته هنوز شهرهای اصفهان، شهرضا و خمینی شهر وضعیت مطلوب ندارند که امیدواریم این شهرها و شهرهای دیگر استان نیز با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به وضعیت قابل قبولی برسند.

وی افزود: هم اکنون تعداد بستری ها و ترخیصی ها تقریبا برابر شده است، در حالی که قبلا تعداد بستری ها از ترخیصی ها خیلی بیشتر بود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: چند هفته پیش تعداد تست های "پی سی آر" مثبت بالای ۴۵ درصد بود که هم اکنون با رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی تعداد تست های مثبت به ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

غلامی تصریح کرد: مشارکت اجتماعی مردم در کنترل شیوع کرونا باید بیشتر و در ادارات نیز پروتکل های بهداشتی بهتر رعایت شود و حمایت های محله محور نیز که از آبان آغاز شده بود از اهیمت زیادی برخوردار است و هدف این است که با آموزش گسترده تغییر رفتار را در جامعه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با کمک بهداشت و درمان و با همکاری بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی عملیات واکسیناسیون از اسفندماه پارسال آغاز شد. تا کنون تعداد زیادی از افراد بالای ۸۰ سال در استان واکسن دریافت کرده اند و تا آخر اردیبهشت واکسیناسیون این گروه سنی به پایان می رسد و واکسیناسیون بقیه گروه های سنی آغاز خواهد شد که امیدواریم با این برنامه که در قالب سند ملی واکسیناسیون تدوین شده است تا آخر شهریور ماه تمام رده های سنی تا ۶۰ سال واکسن دریافت کرده باشند و تا آخر دی ماه واکسیناسیون تمام رده های سنی پایین تر از ۶۰ سال در کل کشور به پایان برسد.  

غلامی ادامه داد: بیش از ۹۲ درصد از مردم پرونده سلامت دارند و بیماران زمینه ای از خردادماه می توانند واکسن کرونا دریافت کنند و از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

وی گفت: مراسم شب های قدر در فضای باز برگزار می شود و مردم باید از سجاده و زیرانداز شخصی استفاده کنند و از دادن نذورات خودداری کنند. با توجه به پوشش زنده شب قدر از شبکه پنج سیما بهتر است که مردم مراسم شب قدر را در منزل سپری کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: درباره امتحانات مدارس برای پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه سوالات کشوری است نمی توان آزمون را به شکل مجازی برگزار کرد، اما همه مقدمات کار برای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی فراهم شده است که بر این اساس امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می شود و امتحانات پایه نهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد خواهد بود.

غلامی افزود: برای هر حوزه امتحانی یک محیط ایزوله پیش بینی شده است و کسانی که در این دو پایه تحصیلی مشکوک به بیماری هستند در این محیط امتحان خواهند داد.

وی گفت: محدودیت های اصناف با توجه به طرح جامع هوشمند ادامه خواهد یافت که پیشنهادی در جلسه ستاد مطرح شد که به ستاد ملی کرونا ارسال می شود و هفته آینده تعداد بیشتری از شهرستان ها نارنجی می شود. در شهرهای نارنجی فعالیت مشاغل گروه های یک و دو مجاز است و شنبه هفته آینده اگر تغییراتی را در فعالیت مشاغل داشته باشیم اعلام می کنیم، و فعلا تا پایان هفته محدودیت های اصناف ادامه دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه دورکاری باید در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شود، خاطرنشان کرد: نظارت بر دورکاری ادارات بر عهده بازرسی استانداری است و در جلسه شورای اداری، اسامی دستگاه هایی که رعایت نکرده بودند اعلام و با آنان برخورد شد.

غلامی گفت: فعالیت مشاغل در خیابان چهارباغ ممنوع است، اما اینکه جلوی تردد در این محور گرفته شود منطقی نیست. بنابراین فعالیت مشاغل در چهارباغ ممنوع بوده مگر اینکه در گروه شغلی یک باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021309276
  • خبرنگار :