مدیر بیمه سلامت منطقه شمال استان اصفهان خبر داد

تمدید بیمه کارکنان دولت، روستائیان و سلامت همگانی تا پایان شهریور

مدیر بیمه سلامت منطقه شمال استان اصفهان از تمدید پوشش بیمه ای صندوق های کارکنان دولت، روستائیان و سلامت همگانی تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

مسلم آشوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز اداری، اعتبار پوشش بیمه‌ای صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان و سلامت همگانی تا پایان شهریور ماه امسال به صورت سیستمی تمدید شده است.

وی، افزود: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با شماره گیری کد دستوری( #۱۶۶۶*) می‌توانند از نوع صندوق بیمه‌ای و تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود اطلاع پیدا کنند. همچنین بیماران خاص صندوق ایرانیان نیز مشمول این تمدید اعتبار شده‌اند.

مدیر بیمه سلامت منطقه شمال اصفهان تصریح کرد: شهروندانی که عضو صندوق سلامت همگانی و صندوق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند و دفترچه بیمه سلامت آنها دارای برگه است، به صورت سیستمی تا پایان شهریور تمدید شده و می توانند از خدمات دولتی بیمه سلامت در سال جاری بهره مند شوند.

 آشوری گفت: شهروندانی که تاکنون دفترچه بیمه نداشته و یا فاقد بیمه هستند نیز می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت به مدت شش ماه قرار بگیرند و از خدمات پزشکی در کلینیک‌های ویژه دولتی و بستری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی استفاده کنند.

وی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بیمه شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

مدیر بیمه سلامت منطقه شمال اصفهان با اشاره به آغاز رسمی جایگزینی تدریجی نسخه نویسی الکترونیک به جای دفترچه بیمه سلامت، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت سال جاری سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت، جهت ارائه خدمات به بیمه شدگان راه اندازی شد.

آشوری تصریح کرد: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت های احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، تغییر عکس، تمدید اعتبار بیمه، مشاهده نسخه و ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده راه اندازی شده است.

آشوری خاطرنشان کرد: سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت، در نشانی https://eservices.ihio.gov.ir/esc قابل دسترسی است و امکانات این سامانه به زودی از طریق برنامه های موبایلی با آدرس جدید نیز فراهم و اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021309245
  • خبرنگار :