مدیر جهاد کشاورزی ساری:

پیش‌بینی کشت ۱۰ هکتاری پنبه در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری از پیش‌بینی کشت ۱۰ هکتاری پنبه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح، اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰۰ مترمربع مزارع دیم این شهرستان به زیر کشت بهاره پنبه رفته است.

وی ادامه داد: پارسال ۱۱.۴ هکتار از مزارع این شهرستان پنبه کشت شد که ۲۰ هزار تن پنبه از آنها برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری، متوسط عملکرد هر مزرعه پنبه را ۱۸۰۰ کیلوگرم پیش بینی کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال نیز پنبه کاران ساروی در ۱۰ هکتار از مزارع پنبه کشت کنند.

وی همچنین از برگزاری ۱۲۱ دوره کلاس و کارگاه آموزشی و ترویجی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: این دوره های آموزشی با حضور ۴۵۰۵ فراگیر و به دلیل شیوع بیماری کرونا اغلب به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد.

پورفلاح خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ساروی بخش کشاورزی در ۲۴ کلاس زراعت، ۵۰ کلاس باغبانی، چهار کلاس مدیریت آفات و بیماری ها، ۲۲ کلاس خاک و آب و مکانیزاسیون کشاورزی، ۱۴ کلاس دام و طیور و هفت کلاس پرورش شیلات و آبزیان شرکت کردند.

این مسوول این دوره ها را در زمینه، شناسایی و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام، تب مالت، کنه قرمز مرکبات، بیماری های مشترک انسان و دام، آفات سبزی و صیفی، پرورش سبزی و صیفی، یماری شایع دام، مبارزه با آفات و بیماری های برنج، شناسایی و مبارزه با آفات درختان سیاه ریشه ، مدیریت آب درشالیزار، زراعت برنج، آفات مرکبات،بیمه محصولات کشاورزی، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و مدیریت کود در کشت برنج عنوان کرد.

وی گفت: مشاغل خانگی فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تأمین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیازهای بنگاههای اقتصادی بزرگتر و بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: پارسال ۷۵ فقره مجوز مشاغل خانگی در زمینه پرورش قارچ، تولید محصولات کشاورزی در گلخانه، پرورش دام، زنبور عسل، آبزیان و بسته بندی مواد غذایی است.

این مسئول ادامه داد: این مجوزها شامل ۱۴ فقره طرحهای گلخانه ای به متراژ یک هزار و ۳۳۵ مترمربع، ۳۲ فقره پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید سالانه ۱۷۷ تن، ۱۳ فقره بسته بندی مواد غذایی با ظرفیت ۲۸۷ تن در سال و سه فقره دامپروری به ظرفیت ۷۰ راس، ۱۲ فقره مربوط یه پروش شیلات و آبزیان به ظرفیت سالانه ۲۳ تن و یک فقره پرورش زنبور عسل به ظرفیت ۱۵ کلنی بوده است.

پورفلاح درباره نحوه ثبت نام و در یافت مجوز برای مشاغل خانگی بیان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی باید با مراجعه به سایت مشاغل خانگی،‌ متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم های ثبت نام مستقل، تحت پوشش و پشتیبان را تکمیل کنند. فرمهای تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذیربط بررسی شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مجوز را صادر می کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400021308778
  • خبرنگار :