رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی زنجان:

تجربیات تلخ دوره گذشته در برخی از شوراهای شهر تکرار نشود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی زنجان گفت: مراقب خواهیم بود تا تجربیات تلخ دوره گذشته در برخی شوراهای اسلامی شهرها تکرار نشود.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دشمنان نظام در تلاش هستند که مردم را از اصلاح و بهبود شرایط ناامید کنند، عنوان کرد: با توجه به همین موضوع، نیاز است که مردم با حضور و مشارکت فعال در انتخابات، به حل مشکلات جامعه کمک کنند.

وی با بیان اینکه پس از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی در هیئت اجرایی و رسیدگی به صلاحیت‌ها از طریق مراجع ذی‌صلاح، نتایج به هیئت نظارت شهرستان‌ها ارسال شد، افزود: هیئت‌های نظارت شهرستان ۱۴ روز فرصت داشتند تا به شکایاتی که در مورد صلاحیت‌ها صورت می‌گیرد، پاسخ دهند.

این مسئول بیان کرد: پس از این مرحله نیز افراد رد صلاحیت شده، چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیئت عالی نظارت استان اعلام کنند و هیئت عالی نظارت استان نیز ۱۰ روز فرصت خواهد داشت تا به این اعتراض‌ها رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام شجاعی، امانت‌داری و حفظ اسرار مردم را از ویژگی‌های اعضای هیئت نظارت عنوان کرد و افزود: ملاحظه عموم مردم در تایید صلاحیت‌ها از اولویت‌ها است؛ چرا که ما آمده‌یم از حقوق مردم صیانت کنیم و باید محکم و قاطعانه بایستیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه در تایید صلاحیت‌ها سخت‌گیری یا سهل‌گیری نابه‌جا نداشته و اهل پذیرش هیچ سفارشی هم نبودیم، تصریح کرد: مراقب خواهیم بود تا تجربیات تلخ دوره گذشته در برخی شوراهای شهرها تکرار نشده و با کمک مردم از رخ دادن مفاسد در جامعه جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما مشکلات فراوانی در حوزه شهری و روستایی داریم که طبیعتاً باید به دست شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران حل شود، اظهار کرد: دشمنان نظام در تلاشند که مردم را از اصلاح و بهبود شرایط ناامید کنند اما همه می‌دانیم که بی‌تفاوتی و کنار نشستن مشکلی از جامعه را حل نخواهد کرد و نیاز است که با حضور و مشارکت فعال در انتخابات و بعد از آن به حل مشکلات جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400021107004
  • خبرنگار : 50163