ساماندهی محافل خانگی استان قم، از اولویت های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

مدیر کل سازمان تبلیغات قم گفت: یکی از اولویت های سازمان تبلیغات ساماندهی محافل خانگی استان قم است که تا کنون بدون متولی بودند؛ زیرا این محافل تجربه به هم رسانی جوانان در امر ازدواج، دستگیری، کارآفرینی و... را دارند وسازمان تبلیغات اسلامی باید به شکوفا شدن ابعاد پنهان این محافل کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده، مدیر کل سازمان تبلیغات قم، در نشست خبری تبیین برنامه های  ماه رمضان این سازمان، عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ وارد قرن جدیدی شده‌ایم که حاکی از تغییر روند حوزه حکمرانی جهانی از نظام حاکمیت و مردم به نظام سه گانه حاکمیت، حلقه های میانی و مردم است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال شکل گیری این حاکمیت هستند تا با محوریت جریان های حلقه های مردمی خودجوش، هم ظرفیت های مردم فعال شود و هم امکانات دولتی جذب شود، ادامه داد: ویژگی دوم این حاکمیت نیز نقش آفرینی فضای سایبری در تحولات است و سازمان تبلیغات نیز در مسیر تحقق ماموریت های خود به اهمیت استفاده از ظرفیت های این حکمرانی جدید توجه دارد.
وی با بیان اینکه در ۱۲ قرن گذشته تدوام دین داری با حرکت های مردمی همراه بوده است، تصریح کرد: سازمان تبلیغات به عنوان یک نهاد بر آمده از ایمان های مردم باید با مشارکت مردم اهداف اش را دنبال کند و در این راستا سازمان تبلیغات قم پویش هایی پیش بینی کرده که با مشارکت های مردم امر تبلیغ ساماندهی و مفاهیم نظری دین تحقق عینی پیدا کند.
وی افزود: سازمان تبلیغات به دنبال ایجاد یه شبکه خودجوش مردمی فراگیر در20 منطقه با محوریت مراکز مردمی و مساجد برای دعوت به امید، توان داخلی و حل مشکلات با تکیه به ظرفیت‌های بی پایان مردمی است ویکی از اولویت های این شبکه دعوت مردم به مشارکت حداکثری با انتخابی درست با توجه به شاخص های مدنظر رهبر معظم انقلاب است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه بعد از شکل گیری این شبکه، ماموریت بعدی سازمان گفتمان سازی برای بقیه مردم است که برای آن نیز پویش هایی را پیش بینی کرده است، اظهار کرد: پویش مهرواره  محله همدلی با نقش آفرینی مردم در محلات برای حل مسائل مردم است که هدف آن الگو سازی بهترین هر محله است.
حجت الاسلام شعبان زاده ادامه داد: پویش دوم، پویش جهانی دعوت به قرآن است که هر کوچه به یک محفل مجازی قرآنی تبدیل می‌شود و در این پویش هر فعال و خادم قرآنی ۲۰نفر از اعضای خانواده خود را عضو گروهی مجازی می‌کند و مفاهیم قرآن را به شکل ساده بیان می‌کند.
وی بیان کرد: پویش با من سخن بگو ویژه بانوان از دیگر پویش ها است که قیام عمومی بانوان استان قم است که در این پویش هر بانو قمی با تولید و انتشار یک پیام یک تا سه  دقیقه ای  در محیط سایبر از منظر زنان قمی امیدبخشی، راه حل های خوب و... بیان  می‌کند تا محاصره و جنگ روانی دشمن شکست خورد.
وی ادامه داد: بانوان قمی در عرصه های مختلف فرزندپروری، کنش گری اجتماعی، کارآفرینی و... نقش آفرینی  داشته اند و سازمان تبلیغات به دنبال روایت های این پیشرفت ها است تا اقدامات بانوان قمی الگوسازی شود.
وی عنوان کرد: چه کنم تا مردم قم زیارت با معرفت نسبت به حضرت معصومه(س) داشته باشند هم از دیگر برنامه ها است؛ زیرا احیا امر اهل بیت را به همراه دارد که با آن می‌توان سبک زندگی را  سامان داد.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت های سازمان تبلیغات ساماندهی محافل خانگی استان قم است که تا کنون بدون متولی بودند؛ زیرا این محافل تجربه به هم رسانی جوانان در امر ازدواج، دستگیری، کارآفرینی و... را دارند وسازمان تبلیغات اسلامی باید به شکوفا شدن ابعاد پنهان این محافل کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: همه اقدامات این سازمان بر ایجاد یک زنجیره تواصی از جنس زنان  و مردان است تا مردم با مشارکت خوشان مشکلات را حل کنند.
وی تصریح کرد: ایجاد پروتکل های مراسمات مذهبی از افتخارات سازمان تبلیغات  اسلامی است؛ به گونه‌ای که ما برای شرایط قرمز نیز دستورالعمل هایی داریم تا بدون  اینکه خللی درقطع زنجیره کرونا رخ  دهد مراسمات را برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400020806017
  • خبرنگار :