طرح کوچ دانش‌آموزان فارس را لاغر کرد!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از کاهش ۲.۴۱ درصدی میزان چاقی و اضافه وزن و کاهش ۴۴ صدم درصدی میزان لاغری و لاغری شدید در دانش آموزان استان با اجرای طرح کوچ خبر داد.

احمدعلی قهرمانی سه‌شنبه ۷ اردیبهشت در وبینار هم اندیشی فعالان حوزه سلامت در فارس با اشاره به اینکه  سلامت جامعه در گرو سلامت کودکان و نوجوانان است، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در سلامت  بحث کنترل اضافه وزن و لاغری است که در این زمینه با اجرای موفق طرح کوچ در استان فارس خوشبختانه توانستیم شاهد کاهش میزان چاقی و لاغری در دانش آموزانمان باشیم. 

او افزود: هفته سلامت فرصتی مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تاکید شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین این هفته فرصتی است تا با نگاهی مجدد به توانمندی‌ها، دستاوردها و انتظارات با توانی مضاعف در قالب برنامه‌های منسجم همراه با سایر دستگاههای مسئول در مسیر ارتقای سلامت دانش آموزان گام برداریم.

قهرمانی ضمن قدردانی از همکاران فعال تیم اجرای طرح کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان (کوچ) بر اجرای کامل طرح‌های بهداشتی در شرایط سخت کرونایی به ویژه طرح توزیع مکمل آهن یاری و ویتامین D تاکید کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400020704614
  • خبرنگار :